torsdag 28. august 2014

Med mamsen på jobb


Når mamsen skulle dra på jobb i dag så ba jeg pent om å få være med. Så åpnet mamsen bakluka på bilen og jeg hoppet inn i buret mitt. Det er lenge siden jeg har fått være med mamsen på jobb nå, men alle ble så glade for å se meg. Siden jeg og mamsen begynner kl 7 så får vi med oss alle de andre som kommer utover morgenen. 


Tenk alle leikene mine var der fortsatt fra jeg var med ofte på jobb når jeg var liten. Det var så mange innom kontoret til mamsen, og alle kom for å klappe på meg. Ja, ingen av den klappet på mamsen i alle fall! Synes jeg ser at mamsen la seg ned på golvet for å få klødd seg på magen! De syntes jeg godt kunne hver eneste dag, for de trengte en liten maskot.


Endelig ble det lunsj tid og det betyr tisserunde på meg. Sjekke runde for å vite hvem som har vært der siden jeg var der sist. Det var mange som hadde vært der, kjente ikke lukta av sist jeg var der i det heletatt jeg!


Jeg og mamsen vurderte om vi skulle dra hjem etter lunsj for å ta en tur på fjellet isteden, men mamsen sa at hun måtte jobbe siden hun hadde fridagen sin i går. Kanskje det blir fjelltur til helga isteden? 


Jeg får bestemme tempoet i lunsjen, siden jeg må ligge rolig og vente på mamsen ellers. Jeg passer på å gå på do, både det ene og det andre, så kan jeg sjekke videre.


Når vi nesten er ferdig med runden vår så må vi gå langs veien som har litt mer trafikk, så da kan jeg ikke vase som jeg vil som mamsen kaller det. Nei, aller helst skulle jeg gått utenfor veien så ikke alle trailerne kjører over oss. De kjører skikkelig fort noen av dem. 


Så var runden over og vi måtte gå inn igjen. Mamsen insisterte på å jobbe noen timer til altså.


Jeg veit godt hvor kontoret til mamsen er, så jeg spurter foran.


Så er det bare å sove noen timer til mamsen var ferdig så vi kan finne på noe når vi kommer hjem i ettermiddag.


Denne høna var slett ikke enklere å spise opp nå enn når jeg var liten. Og jeg som trodde at NÅ skulle jeg klare det!


Mamsen mente at det hadde vært hyggelig om den høna kunne glede flere hunder enn bare meg akkurat i dag. Så da får den vel berge kroppen litt til da...

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag med matten på jobbet! det var väl många som kom in och klappade om dig precis som när du var liten? Nu håller vi tassarna för att det blir fjälltur i helgen... Kramis!

    SvarSlett
  2. Så fint för matten att få sällskap på jobbet. :) Och så trevligt - säkert - för dom andra som jobbar där att också få se hur vuxen och vacker du blivit. Så vuxen att du till och med ska få bli mamma själv!!
    Men du - hoppa över frukosten hemma nästa gång du ska på stadstur! ;)
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...