lørdag 23. august 2014

Mountyen min


Man skal vel ikke ha favoritter blant sine hunder, men noe mer kosebamse enn Mounty skal man lete lenge etter. Han tror fortsatt han er liten valp og skal sitte på fanget.


Denne rogna har jeg plantet for mange år siden, i år bugner den av rognebær.


Uværet kommer sigende over åsen.


Disse blomstrer omtrent til snøen kommer.


Neste uke skal Patran på leierskole, nå som Merethe studerer og ikke er hjemme i uka og Kenneth har vært borte over et år så må jeg vel si at det blir litt tomt her til uka. Regner med at det kommer til å gå ut over hundene for å si det sånn. Jeg og Ronja har meldt oss på to kurs, både utstilling og agility så vi får en aktiv høst før det blir løpetid og parring på henne.


Mounty er en flott turkammerat, han er alltid beredt på nye turer.


Han snur stadig for å sjekke at jeg kommer etter og ikke har gått i en annen retning. Når jeg går tur så får hundene følge med hvor jeg går, jeg roper ikke på dem. På den måten får en hunder som ikke går langt unna beina på meg når jeg er på tur. 


Så når Ronja stopper for å bade, så står han og venter til hun er ferdig.


Skauen flyter over av sopp og nå har bladene begynt å løsne fra trærne også. Høsten kommer!


Mounty'n min!


På formiddagen var jeg og Patran en tur i Hønefoss, ja det er slett ikke hverdagskost på en lørdag for min del. Siden det var litt småting som skulle ordnes så var det vel bare å bite i det sure eplet og dra. Jeg fikk endelig levert inn alianseringen min til reparasjon. Jeg hadde mistet en av diamantene, så det gikk ikke ann å bruke den lenger. Den kloa hang seg fast i alt som var, så det var bare å ta den av. Jeg måtte i allefall regne med 1400 kroner om ikke mer for reparasjonen. Så det er vel bare å punge ut så jeg får brukt ringen igjen. Jeg bruker ikke veldig mye smykker, men kjede og øredobber, samt en ring på hver hånd. SÅ når jeg skal pynte meg en sjelden gang så er det på med armbånd. 


Sikkert derfor jeg trives best med de firbeinte i skauen. Jeg har liksom aldri forstått en time på badet for å gjøre seg i stand. Om jeg er en time på badet så tilbringes den i badekaret.


Flaten er kjekk sånn, om en er pyntet eller ei så blir man overøst med kjærtegn!


Høsten er en flott tid som jeg gleder meg til, særlig flotte fjellturer med hundene.


Dette elghodet som ligger nede ved elva er Mounty bortpå hver gang vi går forbi.


Han har nok endel å gnage på i mange år til, for han fant dette kraniet i fjor sommer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...