søndag 17. august 2014

Småvåt helg


Stemningsfylt å ta seg en tur langs elva en søndagsettermiddag. I dag har vi drevet med intervall trening. Ut i opphold og spurte hjem i regnvær. Hele helga har stort sett vært fylt med regnskurer og solglimt.


Badenymfen i sitt rette element.


Mounty koser seg, så at det startet litt regnvær brydde ikke hundene seg om. Men i løpet av helga har jeg vært våt opptil flere ganger.


Malin på oppdagelsesferd. Det kom en skumdott seilende nedover elva, men hun trodde tydeligvis det var noe annet spennende.


Den nærmet seg raskt og Malin satte opp farta.


Snart innen rekkevidde.


Så var den spist!


Så var det full fart tilbake igjen.


Hele turen langs elva tilbringer Malin stort sett i elva og ikke på stien langs elva.


Hundene påstår at det er godt badevann i elva ennå, men jeg vet nå ikke om jeg er helt enig.


Go'gutten min det!


Vi var som druknede katter alle sammen innen vi var hjemme igjen, så det var bare å skifte når jeg kom inn igjen. Etter middagen så var det på tide å kjøre Merethe tilbake til Hønefoss, så hun kunne komme seg tilbake til hybelen sin.


Men om det er samarbeid eller bearbeidelser de driver med er jeg ikke sikker på.


Det endte med at kjeppen knakk i tre deler før de var enige.


Mounty plukker vannliljer, det ble mest blader denne gangen.


Mounty


Mounty har blitt moden iløpet av sommeren, til tider virker det som han har lyst til å ta over lederrollen i flokken. Lady er veldig til å bråke når hun skjønner at det skjer noe. Som at  hun skal få være med eller vi skal ut på tur. De siste dagene har Mounty bjeffet tilbake til henne og prøver å bite henne over nakken. Blir spennende å følge med utviklingen, regner ikke med at Lady gir fra seg kontrollen. Men man kan jo aldri være sikker. Malin har gitt opp lederskapet for et årstid siden. Hun er gammel nå, men jeg får håpe hun lever noen år til. Bare hun slipper å gå lange turer på asfalt, så halter hun ikke. Har hun aiert for mye i elva om dagen så hender det at det er litt. Men vanlig langtur i skauen, så går det helt greit. 


Vannliljene blomstrer en god stund videre utover.


Jeg må bli flinkere til å bruke fjernutløseren når jeg er på tur. Kanskje jeg rekker å bruke den litt mer enn jeg rakk med den forrige, før den ble litt hardt apportert.


Nei, badesesongen er definitivt ikke over.



1 kommentar:

  1. Aldrig i livet att jag skulle kasta mig i och simma omkring och leta efter en fånig pinne, hur stor den än må vara. Men så är jag ju heller ingen retriver heller. Jag är en shih tzu ;)

    Men nospussar till er alla från
    BELLA

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...