onsdag 25. november 2015

Winter wonderland


Langs Sognas bredder en vinterdag.


Med 0 grader og tåke så ble det ingen langtur på hundene idag. Fridagen gikk nemlig med til å være litt effektiv i kjelleren. Jeg måtte pante tomflasker for å komme inn til julepynten som skal ut til helga. Da jeg hadde fylt opp bilen med flasker så fant jeg mye annet søppel og trøss som egentlig bare var å kaste. Er jo så enkelt å fylle opp boden, sånn i tilfelle.


Men i dag ble det tre søppelsekker og tre esker fulle av drit og kanskje kjekt å ha ting. Jeg er litt enkel i kildesorteringen min, så alt som brenner det blir brent. Glass og metall blir levert i grønn container på Sokna samtidig som jeg hentet Patran i ettermiddag.


For å få plass i bilen så måtte jeg jo pante disse flaskene også. Når jeg først var i Hønefoss så kjøpte jeg julegave til Kenneth og Merethe. Kenneth visste ikke hva han ønsket seg når jeg spurte. Merethe har jeg ikke spurt, for der har jeg tenkt på egenhånd. Passer den ikke så kan jeg ta den selv jeg, men håper hun blir glad.


Jeg 'har satt Merethe og Leif på oppdrag julegaver til Patran, så da er alle ungene i boks. Mamma og pappa vet jeg hva jeg skal ha til, så da må jeg bare ordne det. Så kan jula bare komme. 29 dager igjen. 


Det hjalp på julestemninga bare det kom litt snø. Men det mildværet som ligger her nå, synes jeg ikke noe om. Jeg vil ha mer snø, og noen kuldegrader.


Adventskalender ble det på Patran, for i år har jeg ikke helt rekt pakkekalender gitt. Merethe kom hjem litt tidlig og nå blir hun borte til etter eksamen, så hun kommer rett på juleferie. Kanskje jeg lager en for de ti siste dagene før jul.


Klikk på bildet for å se tilbudene


Til tross for delvis mildvær så er det mye is i elva fortsatt.


Kjekt med litt oversikt så en slipper å bli våt på potene. Det er ikke noe tess når det er vinter.


Det er ikke til å komme fra, jeg trives mye bedre i skauen enn på bytur.


Stille og fredelig


Isen har ikke lagt seg, men rimet holder seg på trærne enn så lenge.


4 kommentarer:

  1. Du är verkligen snygg i den där tröjan! Hoppas du är försiktig och inte trillar ner i älven bara - men det blir ju härliga bilder med den som bakgrund... Kramis!

    SvarSlett
  2. Vilka härliga vinterbilder, så vackert! Även hemma hos oss är det jakt efter julgrejerna. Samma sak varje år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig med tradisjoner, men man skal ikke bli for opphengt i dem. Man skal kunne kutte ut de som en ikke trives med lenger...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...