mandag 16. mai 2016

Besøk hos Kennel Mamilis


På lørdag var jeg og Patran på tur til Sandefjord for å besøke Liv og hennes to valpekull som er født med bare noen dagers mellomrom. 4. og 8. april på kennel Mamilis. Det er fortsatt ledige valper om du har lyst på en slik bamse.


Velkomstkommiteen var Lykke, Lakka og "mormor" samt matmor Liv. Det er den hyggeligste velkomsten jeg kan få! Det er så stuselig å komme hjem til et hundehjem også er hunden stuet bort når det kommer på besøk. Da stusser jeg litt på hvorfor de har hund.


Men her var det ikke så. Det var noen valpekjøpere på besøk når vi kom, så jeg og Patran gikk ut på plenen. Da fulgte mange av valpene med ut for å kunne leike utenfor valpekassa.


Som alle valper, så var nye elementer innen rekkevidde det som er mest gøy å leike med. Skolisser slår aldri feil, uansett rase...


Noen var litt mer tilbaketrukket og fulgte med fra avstand.


Løvetann og gras var dessert, men ikke alle synes det smakte veldig godt, så det ble endel spytting.


Eller en liten Ferdinan som ligger og lukter på blomstene.


Med så mange valper blir det alltid en eller annen som holder full fart det meste av tiden.


I mangel på leiker så er det helt greit å finne en hale å bite i


Men skolisser er alltid et sted å returnere til.


Det var nok av aktiviseringsleiker som valpene kunne utforske.


Mange pene hoder der, men ellers var de ganske forskjellige i kroppen.


Jeg kunne bare knytte lissene mine, så hadde jeg brått fått med meg to valper hjem.


Nam nam.


Jeg hadde trodd de egentlig hadde vært større, for de var ikke veldig mye større enn flatvalpene.


På vei ut fra valpekassa for å utforske plenen sammen med søsknene.


Tankefull


Leiketeltet var veldig gromt, så det spørs om jeg må investere i et slikt til jeg skal ha valpekull igjen.


Ut og inn og løpe gjennom var knallgøy


Tannpuss er viktig


Blæ


Ikke prøv deg!


Denne jenta var min favoritt, lite feminint hode, med mørk fin maske.


Jeg kommer jeg!


Etter en times tid så begynner de å bli litt slitne og tusler inn til valpekassa igjen.


Ville du klappe meg sa du?


En liten pust i bakken. Greit med litt skygge når en skal slappe av.


Som valper flest så faller de i søvn der de er


Valpekos på høyt nivå


Favoritten, ikke sikkert dette hadde vært favoritten til de som har greie på Leonbergere, men jeg synes uttrykket i ansiktet på denne var sjarmerende.


Gutta var skikkelige gutter


Kan du kaste ballen?


Jeg kan ta den selv jeg om du er så treg


Ingen får ligge i fred å kose seg


Valpelukten hang med til vi var hjemme igjen


Jeg? Pøbel? Skjønner ikke hva du mener...


Bare holder ting i gang jeg...


Noen sitter bare å følger med, for å sjekke riktig tidspunkt å gripe inn for å være med.


Eller prøve å leike fredelig for seg selv uten forstyrrelser


Tannpuss


Bare på jakt etter litt tannkrem...


Håper jeg ikke blir oppdaget


Patran ville ha med en valp hjem


Tusen takk for titten Liv!


5 kommentarer:

  1. Tusen takk, veldig god på å ta bilder du og flott skrevet.Liv

    SvarSlett
  2. Men vilka härliga bilder på gobitarna �� imorgon får jag mysa med de ����

    SvarSlett
    Svar
    1. Aj då. Mina glada smileys försvann.

      Slett
    2. Mina :) försvann. Så kan det vara.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...