lørdag 25. juni 2016

Fuglekassa er tom


Alle ungene har forduftet, det har jammen meg blåmor og blåfar. Den ene var en snartur på fuglebrettet en dag, men det var med det. Regner med at de har en liten pause før neste kull, så jeg får følge med om det er noe aktivitet der.


Meiseboller og solsikkefrø går unna om dagen. Hakkespetten har fått iallefall en unge som den har tatt med seg i stolpen på plenen. Der flyr den på fuglebrettet og henter mat og putter i nebbet til ungen i stolpen.


Pilfinken har noen små som roper på mat den også.


Det har blitt ganske grisete på verandaen av så mange fugler og solsikkeskall, så nå har jeg flyttet maten under taket på garasjen isteden. Må nesten ha den under tak til vinteren så den ikke blir full av snø.


Det blir ikke så enkelt å ta bilder av dem når jeg har flyttet maten, men spørs om jeg må finne meg et vindu nede å stå i. Noen av dem er ganske vare på bevegelser. Særlig hakkespetten.


Inn for landing


Noen venter litt mer på tur før de gyver på.


Rødstrupen spiser alltid på bakken.


Virker som den har nok å velge i der.


Eller om den ikke liker konkurransen med de andre i fuglehuset.


Den er ikke fult så sky som den var tidligere i sommer, spørs om det hjelper med litt mat.


Flaggspetten inspiserer.


SIkter seg ut en meisebolle


En liten mellomlanding først


Sjekke om det er noen andre i nærheten


2 kommentarer:

  1. Tänk så fort de blev flygfärdiga ändå. Snart får de klara sig på egen hand... Kramis!

    SvarSlett
  2. Vi har en Flaggspett som kommer på besøk ofte på fugleburet som vi har satt ut hær med huset våres ..dette er i Bergen men ikke i sentrum ...litt i utkanten med mye skog ..den liker meis- boller ser det ut til og rosiner blandet med gryn ..er den vanlig på Vestlandet da ? veldig fin Fugell, men den er veldig sky !

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...