onsdag 15. juni 2016

Ikke bare innenfra


Noen som har lyst på larve?


Når fugleungene har flyttet ut, så må jeg nok fram med litt pussepapir. Hakkespetten har vært litt slem mot inngangen deres.


Matservering


Travelt å være småbarnsmor, synes virkelig disse små fjærballene får mat både i tide og utide.

* *

Hør på det levenet når'a mor nærmer seg med mat.



Bra med litt regn i dag, da får plen og blomster det de trenger før jeg får ferieværet mitt. Tipper det blir to uker med knallvær nå. Jeg benyttet ruskeværet i dag til å vaske litt hus, lempe ut den gamle senga. Ja ikke bare lempe den ut, men jeg brant den likså godt opp. Trillet den nedover veien til grusplassen og fram med lighteren. Poff, så var den historie. Leif syntes det var litt vel drastisk før jeg hadde pakket ut den nye senga. Men det skal litt til at en ny seng ikke "virker" da...


På formiddagen var det litt opphold, men utover ettermiddagen var det slett ikke noe fotovær i alle fall.


Men for flater er det badevær.


Ingen ville dyr i sikte...

2 kommentarer:

  1. Styvt jobb att vara blåmesmor! Kanske blåmesfar också?
    Förstår att man kan sitta länge, länge och följa livet i holken. Fascinerande.

    SvarSlett
  2. Vilket fint midsommarväder ni får. Det behövs nog många bad när det är så varmt... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...