fredag 10. juni 2016

Planlegging på høyt nivå


Nå er det bare en uke til jeg har ferie, da er da er det bare å stokke hverdagen så jeg får lagt inn noen cacheturer på fjellet. 


Blomstene vi kjøpte på gartneriet har holdt seg bra. Det ble riktig så variert i år, jeg har hatt like krukker i mange år, så i år ble det annerledes.


Plenen vokser noe innmari, så i ettermiddag ble det plenklipping igjen. Hjelper bare det har passert Sangthans synes jeg. Men det er ennå noen uker før det snur mot høst igjen.


Men man trenger ikke kjøpe blomster for å pynte opp i hagen.


Peoner, bare synd de blomster så kort tid.


De er pene når de står på da.


På vei til Haverstingen så mistet jeg solkanten på linsa på kamera, så jeg får vel søke opp en ny på nettet. Dekslet som beskytter linsa er borte for flere år siden, så det har gått hardt ut over utstyret.


Rosespireaen står også i full blomst om dagen.


Det ble ingen tur i elva i dag, men det er ikke lenge siden vi var der. 


I bassenget er det tennisballer, i elva er det pinner som gjelder. Kan fort bli et forbruk av baller i elva, for selv om de er giret på å hente, så kan ballen fort bli tatt av strømmen og forsvinner nedover til fossen. Da er det kjekt at hundene ikke er så giret at de ikke bare svømmer etter for å hente ballen uansett. 


Skal man hente pinner så er det ikke noe småtterier som skal hentes.


Men er de for store så er det ikke så gøy å lage de i småbiter, det tar jo så lang tid!


Ingen skeptisk til store vannmasser. Elva er grunn så det er ikke så vildt som det ser ut.


I morgen er det utstilling på Biri for Lady, så får vi se om det går bedre denne helga enn det gjorde forrige helg. Nå halter hun iallefall ikke som jeg kan se. Spørs om jeg skal cache litt på veien hjem.


Bekkeblom


Synd jeg ikke fikk fokus på insektet isteden for blomsten.


Halen går konstant.


Så er det full fart ut i elva igjen.


Blanke og fine i pelsen.


Min er større enn din!


Ha en riktig god helg!

1 kommentar:

  1. Hva slags kamera har du? Jeg har Nikon D3000, begynner å bli noen år og både skjerm og deksel er borte. Har vurdert å kjøpe meg ny og bedre linse, men tror rett og slett jeg skal greie meg uten. Sliter med stiv nakke, fordi jeg flyr med det tunge kameraet hengende rundt halsen. Alltid parat, vet du...
    Gratulerer med GPS, forresten! Den får du sikkert mye glede av.
    God helg!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...