mandag 28. november 2022

Gledelig overraskelse

 jobb

Når jeg kom på jobb i dag tidlig, etter å ha kjørt Patran til Gardermoen for siste økta i Nord, så var det en overraskelse på pulten min. Jeg hadde fått adventskalender av Evy. Et utrolig hyggelig kort med julehilsen fulgte med.

julehilsen

Det er ikke mye som skal til for å glede noen andre. Jeg hadde ikke julekort på adventskalenderne jeg kjøpte til jentene, men det er tanken som teller. Jeg holdt jo en tale til alle damene når vi hadde det utsatte julebordet i sommer.

julepynt

Det har blitt litt pynting til jul i vinduskarmen min på jobb. Det har vært advent, men ikke blitt desember. Så hjemme er det ikke pyntet med hverken nisser eller stjerner i vinduet ennå.

katt pus kattepus pusekatt

Lurven hadde ganske avslappet holdning i regnværet i helga. Jeg skal innrømme at det ble bare noen runder i havna på hundene også. Jeg kan ikke fordra regnvær, men litt luft må man ha. Det ligger ennå snø på jordet her, men jammen flømmer vannet alle steder i skauen.

kjøkken

På lørdag ble det lammesteik. Siden Marius kunne sånn utbeining av steik, så fikk han den oppgava. Det  ble langtidsstekt i steikepose, så den var ferdig når de kom igjen fra Ørjan Burøe show. Jeg skulle egentlig vært med, men det endte opp med at jeg tilbød meg å være barnepike, så Ingrid kom på show. Det var jo hennes ide å kjøpe de billettene opprinnelig.

barnevakt

Jeg hadde plenty hjelp på barnepikeoppdraget mitt. Merethe hadde strikket teppe til henne, så fryse skal hun ikke til vinteren i det minste.

min lille due

Ingen sak å være barnepike for Dua mi. Hun sov godt mens jeg laget ferdig middagen.

lille dua mi

Neida, hun sov ikke hele tiden. Hun er en skikkelig skøyer når hun er våken. Neste barnepike oppdrag er allerede booket. For som Ingrid sa når vi spiste middag. Det satt jo tre eksemplarer rundt bordet på at det kom til å gå bra. Takk for tillitten!

oldemor oldefar

Mamma og pappa kom innom en halv times tid for å hilse på oldebarnet sitt. De liker ikke sau, som de sier. Så da ble det ikke noe lammesteik på dem.



4 kommentarer:

  1. That calendar and card was really nice. It looks like the kitty was sure relaxing and your nanny job was a fun one!

    SvarSlett
  2. Det behövs inte så mycket för att glädja någon och det var en fin gest du fick på ditt skrivbord.
    Det var säkert skönt för de nyblivna föräldrarna att få göra något på egen hand medan någon de litar helt på tar hand om den lilla sötnosen. Hon är så fin och har många som älskar henne och bryr sig om henne. Bra förutsättningar för att få ett bra liv :D
    Vilken tur att Hailey finns där och kan övervaka kocken så att det blir riktigt bra :D

    SvarSlett
  3. What a wonderful surprise. Warms the heart.

    Aw on the kitty, the pup and the baby.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  4. What a wonderful time you had- the wee little baby is awdorable as are the kitties and pup! we love advent calendars- I remember them from my childhood! Cheers!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...