fredag 10. mars 2023

Nesten som nabolaget

 bergensbanen

Det har begynt å bli noen runder rundt om Blystad på Sokna, så det føles praktisk talt som mitt eget nabolag. Tror vel ikke jeg kommer til å bosette meg på Sokna igjen. Jeg har tross alt bodd der i noen måneder tidlig på 90-tallet.

blystadrunden

Noen ganger er Garm heldig å får være med på tur også. Garm er elghunden til mamman til Wenche Lill. Virre har gått så mye tur med jentene at han er den verdensmesteren. Garm derimot er litt mer på hugget kan man si.

lundesgårdaleen

Lundesgard alleen er kanskje Soknas mest fotograferte veistump.

blystadrunden

Jeg syntes det var litt småglatt og gikk for piggsko. Wenche Lill har vel gått for joggesko de siste rundene der. Denne dagen hadde hun ikke helt forholdene på sin side, så det var litt kaving på bakken opptil flere ganger. 

skygger

Jeg kan avsløre at vi kom tilbake til utgangspunktet uten knekt lårhals eller andre vitale knekkbare deler. Lav solføring og idyllen senker seg. Bjørn Øyvind hadde gått for skitur på Blystadjordet isteden for gåtur.

skispor

Kanskje jeg skulle gå for en skitur på Blystadjordet på søndag? I morgen har jeg avtalt tur med Hilde en runde i Brøgåsen. Jeg har fikset sol på tur, forhåpentligvis. Nyt fredagskvelden, det skal nemlig jeg. Jeg har planer i kveld og er du heldig så får du se hva jeg skal en annen dag.

9 kommentarer:

  1. Ja, det er sykt glatt ute nå. Piggsko er egentlig det eneste som duger på et sånt føre, ja. Joggesko hadde jeg ikke villet bruke nå.

    SvarSlett
  2. Än så länge är det vinter och rejäla skor, helst med dubbar, är nog tryggast :D Skönt att inga ben bröts.

    SvarSlett
  3. Lots of snow but does not matter dogs will still go for a walk in it

    SvarSlett
  4. I'm glad that you made it back without any broken bones! Your dogs always look so happy when they are out on a walk with you.

    SvarSlett
  5. A whole lot of snow there!
    I always enjoy your walks with your dogs.

    Hugs and blessings, Lillian.

    SvarSlett
  6. Mom always wears her spikes if there is a chance it will be slippery. Better to be safe than broken! Beautiful area.

    SvarSlett
  7. So beautiful. You live in such a beautiful place.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  8. Awesome dogs and great photo too ~

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...