søndag 19. mars 2023

Skitur på Blystadjordet

 skitur blystadjordet

Når det var spådd knallvær så spurte jeg om å få låne Pink på skitur. Jupp jeg får alltid hente henne for tur. Mine gidder ikke løpe på skitur, knapt nok bak meg. Jeg merket raskt at jeg ikke trengte noe ullgenser på denne turen her. Gradestokken viste veldig mange varmegrader og snøen var veldig kram. Men jeg har smørefrie ski, så det var ikke klabber eller bakglatt.

skitur blystadjordet

I går dro vi til Sokna for jeg var ikke sikker å om de hadde kjørt løype rundt Igletjern, samt at jeg trengte løk på butikken. Ser ut til at jeg har litt dårlig oversikt over hva jeg har i skap og skuffer for tiden. Pink setter av gårde i stor fart de første hundremeterne. På den tredje runden begynte hun mest å lunte, så når vi kom tilbake til bilen ga vi oss. Runden var ikke så lang, et par kilometer omtrent.

skitur blystadjordet

Sola steika og svetten rant, jeg tror ikke det bare var jeg som koset meg på tur i dag.

skitur blystadjordet

På runde to hadde Pink tid til å sjekke ut litt andre lukter i løypa. Jeg skjønte det var sport på TV,  for vi var praktisktalt aleine på jordet og det var strålende vær. Skjønner ikke folk at de kan ta opp det som blir sendt og se det på kvelden, så kan de nyte sola ute.

skitur blystadjordet

Det lyser sikkert lang vei at jeg ikke er interessert i sport. I alle fall ikke å se på at andre prøver å gjøre sitt beste. 

skitur blystadjordet

Strålende vær og ikke et spor i Blystadkollen etter fredagens snøvær. Er ikke det litt merkelig?

skitur blystadjordet

Det var kun mine spor, og Pink sine samt en rev som hadde tuslet forbi.

skitur blystadjordet

Løypa videre var heller ikke kjørt. Siden jeg ikke hadde vært der på ski tidligere i vinter så aner jeg heller ikke hvor den gikk hen. 

skitur blystadjordet

Vi returnerte opp løypa og tok en runde til før vi satte kursen mot bilen.

skitur blystadjordet

Håper ikke dette blir siste skituren på oss i vinter.


9 kommentarer:

  1. En bordercollie är nog både snabbare och har mer energi än dina två lite större och kanske aningen klumpigare kompisar :D Vilken tur att du kan låna honom och vilken tur han har som får en härlig aktivitet med dig.

    SvarSlett
  2. Everything sure looks so fresh and white. I'm glad you had a fun time!

    SvarSlett
  3. Det så ut som det var et nydelig skiføre og ikke minst flott vær hos deg i går. Her var det ikke sol, men bare kjedelig grått vær.

    SvarSlett
  4. Vilka härliga vårvinterbilder det är en fröjd när man hittar sådana vyer att åka skidor i.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  5. Golly gee what a gorgeous view of the marshmallow clouds, blue skies and perfect snow. I don't ski but I'd surely like to walk it in.
    Hugs cecilia

    SvarSlett
  6. I can tell you love winter. It sure is beautiful.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  7. Oh beautiful photos of doggie in snow skiing with you ~ such a fun trip ~

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  8. What a nice post love the white fresh photos always like snow just don't like being in it lol :-)
    Have a deeptastic week 👍

    SvarSlett
  9. Your dog obviously loves the snow!
    Thanks for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/03/labneh-love-it.html

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...