søndag 5. mars 2023

Min dag i bilder

 frokost

Før jeg dro på skitur i går hadde jeg rekt å skifte på senga og vaske sengetøyet. Ut på klessnora og jeg kunne dra på skitur. Det resulterte i en vidunderlig natt i reint sengetøy som hadde hengt ute til jeg kom tilbake. I dag ble det bløtkokt egg til frokost, melk og et appelsin. Da er dagens næringsinnhold dekket opp. Om man kan spise resten av dagen usunt, så skulle det går bra. 

bergensbanen

Jeg var bedt ned til Ingrid og Kenneth på lunsj grilling, men med flott solskinn så måtte jo formiddagen brukes ute i sola. Det blås innimellom ganske surt, men jeg fant veldig raskt ut at jeg hadde kledd meg litt i overkant godt. 

leonberger golden retriever

Bella var med på skituren, mens Hailey var hjemme. Hun synes ikke noe om å løpe, så da tenkte jeg at det ble en bedre dag i går om hun var hjemme. Hun blir litt stiv dagen etter om hun har vært på noe i litt "bløtt" underlag. Bella er ingen trekkhund på ski hun heller, så da er det enklest med bare en av dem på tur.

lurven pus katt kattepus pusekatt

Lurven og Oliver koser seg på taket til hundehuset i sola. Der smelter snøen så de har vann å drikke og de sitter lunt for vinden, da det er litt ly uansett.

grilling i solveggen

Pink tok helt av når jeg kom etter å ha avlevert mine hunder inne hjemme. Pink øynet trolig tur etterpå når jeg kom. Litt småskuffet når jeg hadde med meg både stol og saueskinn. 

dua mi

Sofie og bestemor trener på selfier. Vi har blitt ganske flinke synes jeg.

grillmester

Kenneth er familiens grillmester om det er sommer eller vinter. Bålpanna han fikk til jul fungerte bra til pølsegrilling. Han hadde spadd ut sittebenk og laget flott grillsted bak huset.

dua mi

Vi kunne bare sitte stille og få pølser servert med lumpe og tilbehør. Dua mi fikk lukte på grillpølsa, så bare hun får noen tenner nå, så blir det egen pølse.

familie

Pappa som gleder seg til pappapermen skal starte.

dua mi

Da vi var ferdig spist og Dua mi hadde fått litt påfyll på tanken hun også.

trilletur

Da ble det endelig trilletur på oss alle sammen. Jeg gikk med Pink, i og med at det ikke er så ofte Kenneth kan nyte trilletur. Jeg og Ingrid er jo stadig på en liten trilletur etter jobb.

Nyt søndagskvelden, denne helga har gitt meg mye påfyll i det minste. Har du fått fylt opp energitanken din?


10 kommentarer:

  1. Gorgeous meal in the first photo. A sunny day to enjoy the sun soaking.

    SvarSlett
  2. Sunn frokost, og flotte selfier!

    SvarSlett
  3. Utrolig fin dag hos deg..Fra frokosten til skituren og grill og vær! Koselig å se. Flotte bilder her hos deg.

    SvarSlett
  4. Ble anonym - men hilsen fra Solliv <3

    SvarSlett
  5. Det ble en koselig dag :)

    SvarSlett
  6. It looks like a fun day and it's something to see you cooking out with all that snow around.

    SvarSlett
  7. Jodå - varje dag. Det senaste genom en lång stund i solstolen. Och härliga turer i skogen flera gånger i veckan också. Har lärt mig att ta vara på de små stunderna varje dag.

    Du hade en härlig dag och att grilla ute med andra är underbart.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  8. Det fina vädret fortsätter att ge dig härliga dagar och det är klart att man vill ut när det är så fint. Vad mysigt med en grillunch och du och Sofie börjar få riktig ordning på selfiesarna nu :D Så mycket energipåfyllning får jag inte just nu men energin och längtan ut finns ändå här.

    SvarSlett
  9. What lovely shots. Your grand is most adorable. They bring us such joy.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...