onsdag 1. mars 2023

Første vår dag

 dua mi

Det er sånne dager man lever lenge på. De dagene man bare koser seg og gjør akkurat det en har lyst til. Når man får kose seg med små babyer, som snart ikke er så fryktelig små lenger. Når man rekker en lang tur etter jobb i solskinnet. Når man er veldig optimist og krysser av på den ene utfordringen etter den andre på nett. Ja for i tre uker nå må jeg være i overkant aktiv, spise i overkant sunt og aller helst ikke spise godteri og drikke mye brus. Jeg har tenkt å bruke bunaden med sølvbelte siste helga i mars, da skal Dua mi døpes nemlig.

tømmerlunde

Tømmeret er ikke hentet ennå, det bør nok skje snart. Om en måned er det påske, da kommer våren som regel rett etterpå. Jeg er ute med fotoapparatet om det er vinter eller vår. 

tømmer

Det har kommet noe snø etter at det var ferdighogget. 

jordeleik

Her en dag tok jeg en runde på jordet og opp i skauen for å se på resultatet fra hogginga. Litt vabbing ble det, for ingen hadde kjørt der etter siste snøfallet.

leik på jordet

Dette var de eneste sporene vi så på hele turen, så noe fare med å møte på noen dyr var heller laber.

golden retriever leonberger

Det er godt å bare stå i sola og nyte varmen. Til helga virker det som det blir skitur i solskinn med Inger Synøve og gjengen. Hr Yr lover sol i det minste, så da er det håp. Kanskje det blir sekk med grillpølser og lumpe til lunsj. Appelsin blir det i alle fall.

leonberger golden retriever

Snø skal spises om man er tørst eller ei.

leonberger golden retriever

Mamma og pappa har startet med veden til neste år, så da må de sjekke ut hva som låter hvor.

øeonberger golden retriever

Men til sjuende og sist så er det hverandre som det skal herjes med.

leonberger

Da er det jo full fart på begge to.

norefjell

Et blikk bort på Norefjell så veit en at det er lenge til det blir noe fjelltur på meg.

leonberger

Og det er ikke akkurat planleggingstid jeg trenger mer av egentlig. Men vi ligger i trening til å bli spreke, så vi orker en fottur med overnatting i telt. Egentlig burde jeg gått mer med sekk, men det er god tid til å gå seg til med den.

leonberger

Snøen fyker rundt når de setter igang.

leonberger golden retriever

Hogstmaskinen hadde revet ned et reir, så det måtte grundig sjekkes ut og plukkes fra hverandre.

golden retriever

Det har egentlig kommet mye snø siden lastbæreren samlet sammen de siste stokkene i havna.

stubbe

Gleder meg til det blir litt mindre snø, så jeg kan gå som jeg vil i skauen igjen.

leonberger

Det er faktisk bare å glede seg til den fine tiden som kommer. 

solnedgang

Livet smiler var det noen som sa på jobben i dag. Nja om det smiler vet jeg ikke, men det er lys i sikte i det minste. Så kommer det ingen overraskelser framover så blir ting knallbra.

fly

Øynene er mot horisonten og ikke i fortiden. Dette blir et bra år.


7 kommentarer:

  1. Oh my so much snow! Our snow has almost melted! And daffodils are beginning to show their little green shoots! Have a wonderful day!

    SvarSlett
  2. Wow on all that snow. Wow. So beautiful and your furbabes sure enjoy the snow.

    That baby has the cutest smile. Adorable.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  3. Ja, det er mye å glede seg til fremover. Vinteren vil nok henge lengre i enn det jeg setter pris på, men plutselig så kommer våren.

    SvarSlett
  4. The baby is growing so fast and always looks happy. You have so much snow!! Lovely photos of the scenery.

    SvarSlett
  5. That totally looks like that perfect kind of day, everything good all wrapped into one day.

    SvarSlett
  6. Härligt med så mycket snö och hundarna verkar roa sig ordentligt :D Men efter påsk är våren välkommen även hos mig och jag hoppas att den blir fin. Det blir inga fjällturer för min del heller än på ett tag men när snön väl börjar smälta går det undan.

    SvarSlett
  7. Thanks for joining our Thankful Thursday Blog Hop, we appreciate you!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...