tirsdag 9. januar 2024

Året startet med snø

 

Det hadde lavet ned på natta og innen vi våknet og hadde spist frokost hadde pappa allerede freset bort mye av snøen. Litt snø skremmer ikke oss, så vi kledde på oss og begav oss ut i snøkaoset.


Det har begynt å bli litt snø her nå, så nå må den bare holde seg til påsken er over. Da kan det bli våren.


Brøytekantene er snart like høye som Sofie. 


Skravla gikk, og jeg venter bare på at jeg kan skjønne hva hun sier og ikke bare sånn halvveis hva hun mener.


Vi akte litt akebrett, men det var mest morsomt å krabbe rundt i snøen.


Bella er aldri langt unna når vi holder på ute.


Det skal ikke mye til å glede denna.


Hun ble sittende å leike litt i uthusveggen mens jeg bar inn litt ved. Kjekt å ha litt inne når det snør så mye og det er spådd mer snø resten av kvelden også.


Ei som koser seg ute.


Hailey og Bella koser seg i snøen de også.


Her krabbes det for harde taket, ikke så enkelt å gå i tjukk dress.


Hun ga snart opp med å krabbe fram og tilbake mens jeg bar ved fra skjulet og inn.


Jeg satte henne på akebrettet og gikk litt bortover veien så hun kunne grave litt i brøytekantene igjen.


Sofie storkoste seg når vi holdt på ute.


Jeg kastet henne opp på brøytekanten og hun krabbet bakover. Det var kjempegøy, for jeg holdt på å ikke få tak i henne fra veien igjen. Jeg hadde ikke veldig lyst til å vabbe uti til henne.


Skøyer'n skulle liksom ha hjelp for å komme tilbake på veien igjen.


Da hun vippet seg av akebrettet for femte gang fikk hun krabbe isteden.


Takk for lånet av Dua!

6 kommentarer:

  1. Sofie verkar alltid lika nöjd och glad med allt ni hittar på. Men farmor är nog en väldigt kul kompis att roa sig med :D Härliga bilder på Sofie som är både en liten glädjespridare och en väldigt bra måttstock för att mäta snövallarna :D

    SvarSlett
  2. Her er det nesten 70 cm med snø, og det ser jo ut som det har kommet mye snø hos deg også. Fine bilder av Sofie.

    SvarSlett
  3. Sofie is adorable. Great photos of her having fun.

    SvarSlett
  4. Sofie sure was having some fun being out in the snow!

    SvarSlett
  5. Vilken glädje med all snö, för den lilla, och för hundarna med! Ser verkligen roligt och härligt ut!

    Hälsningar Gunilla

    SvarSlett
  6. That's a lot of snow and Sofie is the most photogenic cutie pie ever. So precious and great shots.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes and a smooch to Sofie. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...