tirsdag 16. januar 2024

Blystadrunden

 blystadrunden

Siden jeg ikke fikk sett Dua Mi på lørdag, de var nemlig på aketur når jeg hentet Pink. Så lurte jeg på om de ville være med på trilletur når hun hadde våknet på søndag. Utpå dagen var det spådd snø, så jeg regnet med at det startet opp før vi var tilbake hos Kenneth og Ingrid.

blystadrunden

Sakte, men sikkert så kom snøværet sigende fra Krødsherad. Da var det bare å håpe at vi rakk rundt før det ble for mye snø. 

blystadrunden

Jentene er gode venner, det ser ut til at Pink godtar dem uten problemer. Men de har jo vært på veldig mange turer sammen da. 

blystadrunden

At det kom litt snø så var Sofie godt fornøyd med. Det ble litt fram og tilbake på Blystadjordet, for hun hadde mistet votten sin uten at vi hadde lagt merke til det. Det var bare et par hundre meter å gå tilbake før den lå i veikanten. 

blystadrunden

Med ekstraordinær båndtvang så er det flexibånd på Pink. Hun er litt mer aktiv enn mine. Det er derfor hun ender opp på skitur med meg, isteden for at jeg tar med meg mine. Bella klarer det fint, men hun nekter å dra, hun luffer ved siden av meg. Da er jo skitur med hund bortkastet.

blystadrunden

Sofie begynte å bli litt utålmodig etterhvert. Klart det er litt kjedelig å sitt i vogn når man har blitt så stor at man går rundt selv. 

blystadrunden

Jeg hadde bestemt meg for å bade hunder når jeg kom hjem fra tur, de ville jo bli våte uansett. Da er det like greit å ha litt shampoo og få dem reine igjen. Seige hunder er ikke så hyggelig å kose med. Blir de ikke gjennomtørre til dagen etter, så fikk de være inne når jeg var på jobb dagen etter.

blystadrunden

Det lavet ned ganske mye etterhvert, og det nærmet seg 0 grader så snøen var litt småvåt før vi kom tilbake til bilen.


Så blid og fornøyd Snuppe. 

blystadrunden

Jeg tenkte ikke på at jeg var full av snø når jeg satte meg i bilen, DET merket jeg før jeg var hjemme igjen. Den begynte å smelte og vannet rant nedover både panna og nakken. 


14 kommentarer:

  1. Kul att du fick med hela familjen inklusive Pink ut på en skön promenad. Det ser ut att ha snöat ganska rejält.

    SvarSlett
  2. Deg kom 12 cm med snø her på søndag kveld, og det blåste så mye at veien her føyket igjen. Det er skikkelig vinter i år enn så lenge. Godt at dere fant igjen votten.

    SvarSlett
  3. It looks like everyone was enjoying that pretty snowing outting!

    SvarSlett
  4. A fun day, your sweet Sofie looks so beautiful in that photo. Those eyes are so pretty!

    SvarSlett
  5. ...the little cutie has beautiful eyes and rosy cheeks.

    SvarSlett
  6. What a beautiful little princess. Such rosy cheeks.
    I watched a program on YOUTube last night. The Pyrenes and Leonberger were 2 featured what gentle giants. I might have giggled at the sentence about the snow starting to melt. Water trickling down you back was probably very odd feeling.
    The sunrise you mentioned was taken in December on the North Carolina Coast. We spent a few days with our daughter and son in law and 3 kitties
    Hugs Cecilia

    SvarSlett
  7. That looks like a lovely snowy walk!

    SvarSlett
  8. You live in such a beautiful area.

    SvarSlett
  9. Such a wonderful walk in the snow together. It seems everyone had a great time. :)

    SvarSlett
  10. What a nice set of photos looks very cold too always nice seeing others enjoy themselves :-)

    Have a wintrytastic week 👍

    SvarSlett
  11. Siden min golden retriever begynner å trekke på årene, har jeg nettopp sett på bilder av din Hailey i bloggen din. Det er trist at hunder har så kort levealder, og det er bare å nyte den tiden vi har sammen dem.

    SvarSlett
  12. Looks so very cold. You do enjoy your adventures and so do we.

    Sophie is the most beautiful little one.

    Blends right in. I had to look very closely.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...