mandag 28. desember 2015

Fjerde juledag


På utkikk etter mat


Helligdagene er over og kjøleskapet trengte påfyll, så da ble det en Hønefoss tur i dag.


Ingen tidlig morgen, så det var egentlig ganske kaotisk innen jeg kom til byen, Jeg glemte et par av tingene jeg skulle ordne og kjøpe, men det er vel noen butikker som er åpne neste år også?


Småfuglene er ivrige i matfatet etter snøen som kom i går.


Når handleturen var over så tok jeg og pappa med oss hundene på tur rundt om hengebrua. Litt småkaldt og ikke minst glatt. Jeg gikk med brodder hele tiden, men fra hengebrua og opp på veien igjen måtte vi ty til jordet.


Det er ikke bare maten på fuglebrettet som er atraktivt, det virker som om raklene på bjørka er desserten.


Ikke alle matstasjoner som har innlagt belysning...


Om det ikke er så mye å se på på tv'n på dagtid, så er det full aktivitet på verandaen. 


De sitter på rekkverket for å hvile seg mellom måltidene.


Jeg prøvde å få tatt bilde når de var i lufta med vingene ute, men det var lettere sagt enn gjort.


Men det ble mage bilder når de hadde landet


Det viste seg etter litt studering at de hopper fra ting til ting, uten å slå ut med vingene.


Det må da være kaldt å stå i snøen med de tynne beina uten verken pels eller fjær.


Noen må spise det som detter ned også.


Mat er mat


Fri en uke til, så her skal kvelden nytes...

2 kommentarer:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...