søndag 1. september 2019

Augusts opp og nedturer

Oppturer VS Nedturer i August

Første august


Dagens opptur var bading på Røssholmstranda med Frida og Kjersti.
Dagens nedtur ble en skikkelig oppvekking egentlig, jeg trodde jeg var ferdig og klar til å gå videre... men det viste seg at det bare var noe jeg trodde.

Andre august


Dagens opptur var en liten samtale på morgenen når jeg var innom butikken før jobb.
Dagens nedtur var at Oliver ikke har vist seg her i hele dag. Jeg har ikke sett han siden jeg dro på jobb i går.

Tredje august

Dagens opptur var at mamma hadde sett Oliver tidlig på morgenen sammen med de andre kattene på gårdsplassen.
Dagens nedtur var at han ikke kom igjen resten av dagen så jeg fikk sett han.

Fjerde august

Dagens opptur må vel være at Patran kom hjem fra ferie.
Dagens nedtur var regnvær på formiddagen så det ikke ble noen fjelltur.

Femte august

Dagens opptur må være at det er igjen tre arbeidsdager før det er ferie igjen.
Dagens nedtur er været, sur og kald vind så det var ikke noe godt å sitte på verandaen i det hele tatt.

Sjette august

Dagens opptur er en time i badekaret med ei ny bok. Hvor bra den er gjenstår å se.
Dagens nedtur var surt og kaldt så det fristet lite å være ute.

Sjuende august

Dagens opptur ble film på tv med Patran til kvelds.
Dagens nedtur var jobben, enkelte får jo ikke ut finger'n å gjør jobben sin så jeg kommer i havn med det jeg skal gjøre i månedsavslutningen. Sånt irritere meg grenseløst.


Åttende august

Dagens opptur var bytur med Bella på kvelden.
Dagens nedtur var vel at det ble to timer overtid før jeg kunne gå ut i etterlengtet ferieuke.

Niende august

Dagens opptur huset ble reint, sengetøyet ble reint og hundene ble reine.
Dagens nedtur var at været tilsa en fjelltur, men lysta var ikke der. Den var totalt fraværende.


Tiende august

Dagens opptur det ble en lengre tur på Hailey, Ronja og Mounty igjen, helt rundt hengebrua.
Dagens nedtur det bøttet ned med regn resten av dagen over 40 mm ble det til slutt.

Ellevte august

Dagens opptur ble en tur rundt om hengebrua igjen. Så nå er jeg snart i rute med lengre turer igjen.
Dagens nedtur det skulle komme noen for å hilse på Ronja, men de ga ikke en lyd fra seg. Ikke før og ikke i etterkant. Helt til dagen etter gikk det faktisk.


Tolvte august

Dagens opptur hentet Patran før vi handlet inn til uka.
Dagens nedtur er REGNVÆR, jeg er så lei regn!

Trettende august

Dagens opptur tur i havna med hundene for å se etter sopp og blåbær.
Dagens nedtur at enkelte bare ikke kan skjønne at jeg har ferie nå.


Fjortende august

Dagens opptur var vellykket utstillingstrening med Bella sammen med retrieverklubben.
Dagens nedtur er at det ser ut til å bli regn i hele helga, så da ryker fjellturen. Men det kan jo endre seg.

Femtende august

Dagens opptur var når jeg og Patran dro for å hente spisestubord på Nannestad. Nå er jakten startet på 8 stoler til dette bordet.
Dagens nedtur formen er slett ikke bra fortsatt, samt at jeg måtte ha vekkeklokke for å få kjørt Patran på skolen.


Sekstende august

Dagens opptur til tross for at jeg måtte opp med vekkeklokke for å kjøre Patran på skolen, så kunne jeg legge meg igjen når jeg kom hjem. Hundene hadde jo allerede fått mat og sto i hundegården, Det er luksus det!
Dagens nedtur dreier seg om planting. Det ser ikke ut til at avokadotreet satte pris på at jeg plantet det om for å gi det større potte. Håper det kommer seg etterhvert.

Syttende august

Dagens opptur var rusletur i byggefelt på Sokna med Bella. Det ble koselig pratestund med gamle kjente.
Dagens nedtur det bøttet ned med regn fra morgen til sein ettermiddag. 45 mm er mer enn nok.


Attende august

Dagens opptur fjelltur med multeplukking på Sørbølfjellet.
Dagens nedtur kom noen regnskurer i ettermiddag også.

Nittende august

Dagens opptur var sosialiseringstur med Bella i Hønefoss før vi plukket opp Patran på skolen.
Dagens nedtur var at det måtte regne ei skur i dag også, ikke fikk jeg vasket som jeg hadde tenkt heller.

Tjuende august

Dagens opptur var nok pepperbiffen vi hadde til middag.
Dagens nedtur var første dag på jobb etter ei uke fri.

Tjueførste august

Dagens opptur var at jeg ble ferdig med utemalingen som jeg har hatt planer om i hele sommer. Nå ble verandaen fin uten rente striper på umalt rekkverkskant.
Dagens nedtur var brevet fra fylkesmannen igjen uten at det ble skilsmisse, men nå får han besøk av onkel politi for å overbringe kjennelsen.


Tjueandre august

Dagens opptur var at jeg ble invitert med på Fosserock på Gledeshuset til kveldens forestilling.
Dagens nedtur var at jeg ikke så noen potensiell handsomeman iløpet av kvelden.

Tjuetredje august

Dagens opptur var at det endelig ble reint hus her, spisestuebordet ble satt på plass og jeg har funnet stoler som jeg skal hente over helga.
Dagens nedtur er at jeg fortsatt hoster og harker, men er liksom ikke sjuk.


Tjuefjerde august

Dagens opptur knallvær så det ble tur med Bella til Sandvika for å se på politihundoppvisning, med hamburger på Garntangen på vei hjem.
Dagens nedtur ingen kjente som droppet innom når vi var på Jomfruøya i kveldinga.

Tjuefemte august

Dagens opptur gratulere Kjersti med dagen og overbringe en bitte liten overraskelse til henne.
Dagens nedtur Mounty stikker fortsatt når han får en sjanse, så nå blir det bånd eller binge resten av livet for han.

Tjuesjette august

Dagens opptur var vel at jeg kunne slå av vekkeklokka og sove en time til, ja bare fordi jeg hadde skikkelig lyst til det.
Dagens nedtur var vel at jeg ikke gjorde en dritt, men det er litt godt med sånne dager.

Tjuesjuende august

Dagens opptur er at sommeren er definitivt tilbake temperaturmessig, da fungerer ikke jeg særlig etter jobb og jeg kan ta en dubb på verandaen etter middag med god samvittighet.
Dagens nedtur gir meg litt dårlig samvittighet. Jeg skulle egentlig vært på ringtrening med Bella i dag, men den sov jeg forbi gitt.


Tjueåttende august

Dagens opptur var at jeg og Patran ble bedt på middag hos Kenneth og Ingrid. Etterpå hentet vi spisestuestoler hos Hilde.
Dagens nedtur kan jeg ikke si jeg har sett noe til egentlig. Det var til og med kort dag på jobb.

Tjueniende august

Dagens opptur var at jeg fikk både blomster og konfekt på jobben fordi jeg hadde vært ansatt der i 10 år på søndag. Pluss at jeg har hatt ett år i forkant der via vikarbyrå. Så strengt tatt har jeg vært der i 11 år.
Dagens nedtur var tordenværet som startet ved halv fire tiden i natt og varte til over fem. Dårlig med nattesøvn da ja.

Trettiende august

Dagens opptur var at jeg fikk kjøpt beis til de nye spisestuestolene og maling til kjøkkenet.
Dagens nedtur er at jeg fremdeles ikke er bra fra krislinga i halsen og småhosting. Nå har det vart lenge nok.


Trettiførste august

Dagens opptur lang tur i havna med hundene etter en lang dag som skriver i ringen på utstillingen på Hadeland glassverk.
Dagens nedtur har ikke  satellittsignal på parambolen, så jeg får ikke sett på tv. Var på taket og ledningen var morken, så jeg får nok ikke signal før den er byttet. Ikke noe å si på utsikten fra taket da.

Konklusjon

Hva skal man si, august har ikke vært noen høydare eller nedare for å si det sånn. En helt stor lang hverdag jevnt over. Nå har jeg prøvd denne varianten, det blir nok en stund til jeg gjør igjen. Kanskje til jul...

Månedens beste dag var nok multeturen på Sørbølfjellet med Hilde. Månedens verste var kanskje at jeg ikke har skilsmissen i boks ennå. Nå har han trenert å skrive under på papirene siden 30. mai.

Velkommen september!



1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...