tirsdag 17. september 2019

Gårdsbesøk på Bella


I disse tider må man være litt oppfinnsom for å få sosialisert små frøkner som egentlig burde vært ute på noe nytt hver eneste dag. I alle fall ikke bare gå hjemme i kjente omgivelser. Om en ikke har mye omgang med andre hunder så kan en få litt impulser fra andre firbeinte.


Hvor mange liter gir denne til kvelds?


Flytt deg, her skal jeg spise!


Det gjelder å se den andre dypt inn i øynene for å få kontakt.


De ble ikke enige med det første.


Litt gomodig dytting.


Halloooooooooooo!


Noen blir litt oppgitte over jyplingene.


Jeg vet ikke om de trodde de skulle inn til melking eller om de ville ha kos, men mange av dem kom løpende.


Mens noen ikke skjønte alt oppstyret og fortsatte å tygge lunsjen sin for 3 eller 4 gang.


Fine blanke kuer


Jeg trengte bare å strekke ut hånda så kom de et skritt nærmere for å få klappet seg.


Noen sto litt på avstand for å vurdere om jeg var verdt å komme bort til.


Alltid våt mule... heter det mule på ku? Tror ikke det heter snute eller tryne som grisen.


Ja, får vi mer kos eller?


Har du sett noe så nusselig? Skikkelig tykk pels som venter på vinteren.


Jeg synes de svarte eksemplarene er de fineste jeg da.


Bella ble litt og litt modigere etterhvert


Riktig så modig


Etter hvert ble denne litt nysgjerrig og kom bort til gjerdet, men klappes ville den ikke.


På andre siden av veien sto kuene og ventet tålmodig for å få mer kos.


Noen virket lettere oppgitt for å bli forstyrret


Gjengen fulgte med langt gjerde


Hesten fikk kos han også. Det er så trivelig med omgjengelige dyr.


Kanskje den vil klappes neste gang jeg kommer.


Så godt å få klødd seg i skallen


Godt å få raspet seg litt på ryggen. Har du kjent på kutunga, den er hakket grøvre enn kattetunga, enda så ru den er.


Når vi gikk opp mot bilen igjen så fulgte flesteparten etter langs gjerdet.


Bella er litt nysgjerrig på disse, litt spent på neste gang om de får lov å snuse skikkelig på henne eller om hun bare holder avstand da også.


Hallo lille venn


Når Bella satte seg så bøyde de seg for å se henne bedre gjennom gjerdet.


Ikke sikkert de tenker på at det snart er høst så de må stå inne igjen.


De formelig tisker og hvisker seg i mellom for å diskutere den pelssaken som titter på dem.


Takk for titten Sara og Fredrik.


Kunne glidd rett inn i filmindustrien disse her


Her står en fremtidig kartong med melk på Rema


Jeg må si jeg er glad for at jeg vokste opp på landet og fikk lov å ha en hverdag med dyr. Endel unger i dag vet ikke hvor maten kommer fra, eller at dyrene lever utenfor dyrehagene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...