torsdag 26. september 2019

Litt sosial i Hønefoss


Små frøkner må ha andre impulser enn skauen og gårdsplassen. Siden dette trolig ikke er noe som er fryktelig smittsomt tok vi turen til Hønefoss før vi skulle plukke opp Patran etter skolen. Jeg parkerte bak kirka siden det er gratis parkering der. Jeg betaler ikke parkering så sant jeg ikke er absolutt nødt.


Gikk langs med elva for kanskje å kunne få øye på noen ender.


Endel ender der, men ingen svaner denne gangen.


Litt trappegåing så vi kunne få litt trafikk på tilbakeveien


I dag var det ikke noe turistvann i fossen nei, bare litt pyntevann på oppgangssaga


Ikke mange folk i byen, men det var endel som ville hilse på. Bella ble tatt for å være shaefer, kan vel ikke helt se likheten jeg da. Jeg bare kommenterte at det var en Leonberger.


Bella er flink til å gå med slakt bånd, så nå gjenstår det bare å få henne til å gå litt nærmere meg og fortsatt ha slakt bånd.


Fontena på torget var litt spennende da den plutselig spruter litt mer enkelte ganger.


Bella i byen byr på vindusshopping, ikke hos frisøren denne gang, men hos Bruktboka. 


Gjennom gamle fengselshagen og traff på en gjeng med byens løse fugler. Jeg så ingen grunn til at de ikke kunne få hilse. Noen var litt slitne, men han sov ikke som den ene sa. Han bare hvilte bitte litt. 


Så må vi vente på "grønnmann"


Kryssing av gangfelt


En runde i parken for jeg håpet at barnehageungene var ute og leika


Det var de og Bella ville bort til gjerdet. Helt ypperlig siden jeg ikke har tilgang på små unger selv, så var de mer enn villige til å kose gjennom gjerdet. Tantene var ikke helt borte de heller.


Fortsatte forbi dammen før vi satte kursen mot bilen igjen


En liten tur ned til elva om hun var tørst, for vi skulle jo kjøre og hente Patran før vi skulle hjem så det kunne bli en stund før hun fikk vann.


Vann er alltid gromt

2 kommentarer:

  1. Allt verkar gå lekande lätt för Bella. Hon klarar allt hon utsätts för utan problem och det måste kännas väldigt bra för dig :) Men att tro att hon är en schäfer, den personen kan inte ha särskilt mycket hundar i sitt liv ;) I dag mötte jag en hund som var en blandning av sju (7) raser. Där var det svårare att gissa men jag fick rätt på bordercollie i alla fall :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er helt utrolig valp. I kveld skal vi på valpekurs igjen. Når det er for mange raser er det ikke enkelt, men noen raser har veldig rasetypiske tegn da.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...