torsdag 18. november 2021

Jag tror på…

golden retriever leonberger flat coted retriever

Det er ikke så mye jeg tror på, men å komme seg ut en tur i frisk luft, dagslys og med fotoapparat det tror jeg på. Ikke minst å prøve å finne litt sollys iløpet av helga. Så på søndag la vi i vei bygda rundt.

rimfrost

Hjemme hos meg har sola sagt takk for seg for i år, velkommen tilbake i februar. Så skal jeg være heldig å slikke litt sol, så må jeg minst over på andre siden av elva.

rimfrost jernbane

Der skinner sola mange timer hver dag fortsatt. Mye bedre temperatur å gå tur i er det, men det er skikkelig kaldt når en nærmer seg hjemme igjen.

golden retriever leonberger

Det er sånn fram og tilbake tur, man kan lage en runde av den, men der var det skikkelig vått når jeg prøvde meg sist. Så i helga ble det fram og tilbake.

leonberger

Bella er like nysgjerrig fortsatt som når hun var liten. Hunstopper opp og står og glaner på ting eller folk.

skygge

Joda jeg skal innrømme at det er endel å se på der... ikke direkte ryddig rundt vegga nei.

leonberger golden retriever

Om man går veien helt til enden så blir det en 6 kilometer tur retur hjemmefra.

rimfrost

Rimet henger en liten stund på trærne, men når sola har skint en stund så smelter det og furua blir grønn igjen.

rimfrost

Det kunne like gjerne vært en iskald vinterdag som en dag rundt null grader i midten av november.

skogsidyll

Veien svinger et lite stykke inn i skauen, så litt idyll får man før det er på tide å snu.

flat coated retriever leonberger golden retriever

Å si at de poserte villig var å ta litt i, men de sto nå rolig, men fulgte med på alt mulig annet enn meg.

rimfrost

Egentlig burde man tatt bilen et sted og gått en skikkelig tur,  men det ristet lite.

furukvist rimfrost

Man kan late som vinteren har kommet.

landevei jernbane

En kilometer rett fram så er jeg i enden.

gjerde


Sara Madeleine kommer med ny bloggutmaning. "Ny månad och ny daglig utmaning. Jag känner mig hedrad att ni är så många som deltar varje dag. Just du som liksom blivit veteran här, eller du som deltagit några gånger. Även du som deltar för första gången, det är jätteroligt! Utmaningen är och förblir för dina villkor och det är viktigt för att det ska vara roligt. Kom ihåg att du ska länka till utmaningen i dina inlägg så fler hittar hit."

2 kommentarer:

  1. Härligt att du åtminstone kan ta en tur till ljuset :) Jag bor på en kulle så är det sol så är det och den kommer åt alla årstider. Det känns bra.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  2. Vilken härlig frostig promenad det blev och det är bäst att passa på när det blir en stund med så vackra förutsättningar. Jag tror inte heller på något förutom människorna i min närhet och vad vi kan åstadkomma. Och på naturens helande kraft så klart :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...