mandag 19. juni 2023

Breivannet leverer

 golden retriever leonberger

Jammen ble det bading på torsdag også. Jentene satte stor pris på litt avkjøling i kveldinga. 



Er det noe som er sikkert så er det at Breivannet leverer, sommer som vinter. Jeg var litt barnepike på torsdag ettermiddag og når de hentet Sofie så foreslo jeg at de kanskje ville være med på Breivannet og bade de også. Jeg hadde tenkt å ta et kveldsbad for å avkjøle meg og hundene.


Sofie er nesten mer glad i vann enn det Kenneth var når han var liten. Første gang i badevann ute og hun sprutet rundt som hun pleier i badekaret inne.


Jeg er veldig heldig som får lov til å ha så tett kontakt med Dua mi. Akkurat passert 7 måneder og er aller mest opptatt av å reise seg opp og stå. Skulle ikke forundre meg om hun går før hun er 8 måneder. 


Nå kan jeg ta henne med på en tokt eller to for å bade en ettermiddag etter jobb, for etter Hr Yr så skal varmen holde seg lenge ennå.


Gjett om vi koset oss?


Litt uberegnelig med bølgene, for hun skulle ikke være for mye over vann heller da det blåste litt. Men det var ingen grunn til bekymring. Hun tok bølgene på strak arm.


Det ble litt mammakos på Sofie også. De har vært på mye babysvømming og kost seg i vannet.


Tipper dette ikke er siste gangen jeg får kose meg med disse...

spekeskinke eggehakk

En slik sommerdag avsluttes  med skikkelig sommermat.



10 kommentarer:

  1. Åh, jag sitter här med ett stort leende och bara njuter av bilderna på en härlig badbrud :D Ingen tvekan om att hon trivs i vatten.

    SvarSlett
  2. Your dogs are beautiful, and the grand baby is too, and she certainly seems to enjoy swimming!

    SvarSlett
  3. Flott bilde av hundene! Det ser ut som dere storkoste dere i vannet :)

    SvarSlett
  4. Men så lycklig där i badet. Helt underbart! Vilken glädje! Minns när sonen gick på babysim (snart 19 år sedan nu) och det var en norsk familj med som kallade honom Bad-gutten alltid tyckt der var så gulligt 🥰.

    SvarSlett
  5. So gorgeous!! I loved watching the little ones learning to swim!!

    SvarSlett
  6. Beautiful! I imagine the water is very cold though?
    Thanks for sharing at https://image-in-ing.blogspot.com/2023/06/another-visit-to-cedar-creek-gallery.html

    SvarSlett
  7. That sure looks like a fun way to cool done, the wee one is so happy!

    SvarSlett
  8. oh my... what a cutie!beautifully captured moments of joy.

    SvarSlett
  9. The water looks a bit chilly but I'm sure it was refreshing. Such joyful photos! Visiting from Peabea's photo link-up

    SvarSlett
  10. What fun, happy photos. What a joy she must be, and so, so cutie pie. Looks like a fun swim time too.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...