lørdag 10. juni 2023

Varme dager

golden retriever leonberger elva 

Jeg klager ikke på varmen, men jeg er glad vi bor så nære elva at jeg kan ta med hundene dit etter jobb.

golden retriever leonberger elva

Gradestokken i vannet må opp noen flere grader til før jeg legger på svøm.

leonberger elva

Bella satte seg ned og ble der en stund. Hun er ferdig røytet, men har fremdeles flust med pels igjen.

golden retriever  elva

Hundene foretrekker å legge seg ned der det ikke er så dypt denne gangen. Som regel så skal de lenger ut i elva, spørs om det er litt mye vann ennå.

leonberger elva

Bella har funnet ut at det bare er å gape når man er i elva, så renner vannet inn i munnen og det er bare å svelge unna til man ikke er tørst lenger.

golden retriever leonberger elva

Det er ikke bare lauping på meg, jeg er forholdsvis mye hjemme også. Jeg liker å ligge hjemme, så får vi se om det blir noen overnattinger ute utover. Bare det verste av pollenet gir seg så skal jeg gå for en overnatting.

leonberger elva

Bella hadde en liten raptus på land før hun stuper ut i elva igjen.

leonberger elva

Avkjøle rumpa var tydeligvis tingen denne dagen.

leonberger elva

Jeg og Bella er litt like, vi nyter dagene i godt monn.

golden retriever leonberger elva

Bella har blitt veldig lys etter røytinga i vår

golden retriever  elva

Vannet var ikke kaldere enn at det ble en vassetur bak muren. 

golden retriever leonberger elva

Litt mindre vann nå, så kan en ligge å sole seg på fjellet i fossen. Gleder meg til en lat dag i elva med drikke og litt niste.

elva

For tidlig på både øyenstikkerne og vannliljene

bekkeblom elva

Men bekkeblommen sto rank og fin flere steder langs kanten.

bekkeblom elva

Det er godt det endelig har blitt sommer.

golden retriever leonberger elva

Jeg prøver å holde meg et lite stykke unna, for brått finner de ut at de skal riste seg. Da er vannet fremdeles forholdsvis kaldt. Jeg kommer nok aldri til å bli noen isbader har jeg skjønt.

golden retriever elva

Vannet fyker forholdsvis langt

elva

For å være helt ærlig så kunne jeg tenkt meg ei skikkelig regnskur, så det ikke ble så knuskende tørt alle steder.

golden retriever leonberger elva

På tide å ta seg en tur opp igjen for å lage litt middag.

golden retriever leonberger elva



5 kommentarer:

  1. Vad härligt för dina badhundar att få svalka sig ordentligt i älven :D Snart är det nog så varmt att du kan ligga där och plaska tillsammans med dem. Men jag håller med om att det behövs rejält med regn nu. Här, där jag bor är det inte riktigt lika torrt som längre söderut...ännu. Men nog skulle naturen må bra av lite mer vatten.

    SvarSlett
  2. Det ser så deilig ut der ved elven, og hundene må jo like seg der. Ja, et par dager med regn hadde vært fint, men det kommer ikke de neste ti dagene i følge yr.

    SvarSlett
  3. That water has to really feel great on the furs when it's hot outside. They sure were enjoying it!

    SvarSlett
  4. Totally fun post ... such sweet pups and for sure they are having fun!

    SvarSlett
  5. What cuties! And what fun they're having in the water!
    Watching them must be so entertaining. I'm glad you have these doggies and that you have a river close by. I'm enjoying these posts.

    Have a great week, y'all. :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...