tirsdag 6. juni 2023

Frisbeegolf på Lunner

 frisbeegolf lunner

Det har blitt en forholdsvis aktiv personalforening på jobb, så da blir jeg med om det passer på de aktivitetene som tilbys. Frisbeegolf har jeg aldri prøvd tidligere. Jeg har vel sendt ei plate i hytt og pine en gang på 80-tallet, men aldri prøvd å treffe kurver. 

frisbeegolf lunner

Vi kastet i tur og orden. Sakte, men sikkert nærmet vi oss kurven alle som en. Noen tok det litt tid med, mens andre sa det bare svupp også var frisbeen i kurven. Men ingen hadde gjennomgående flaks hele runden. 

frisbeegolf lunner

Gamle kunster ble frisket opp igjen og det var ikke så fryktelig vanskelig å nærme seg kurven. Noen vindkast gjorde det hele litt spennende. Så når frisbeen virkelig fløt på vinden bar det raskt avgårde.

frisbeegolf lunner

Her er det stor sjanse for at en slipper å kaste en gang til denne runden.

frisbeegolf lunner

Jeg var nå litt opptatt av nærmiljøet også. Det var praktfult på Lunner barneskole hvor denne banen lå. Gammel hage med frukttrær, det er aldri feil.

frisbeegolf lunner

Hvite blomster er absolutt de peneste.

frisbeegolf lunner

Hver klasse hadde eget hus, og lærerværelset med bibliotek lå i hovedhuset.

frisbeegolf lunner

Bare å krysse fingrene og håpe på at alt går som det skal.

frisbeegolf lunner

Jeg mistet raskt tellinga på hvor mange kast jeg brukte på hver kurv, og hvor mange jeg brukte på hele banen har jeg ikke peiling på. Men denne runden gikk overraskende fort.

frisbeegolf lunner

På startplata sto det pil mot kurven, og på kurven sto det pil mot neste plate.

frisbeegolf lunner

Om du ikke har prøvd så er det ikke så vanskelig å starte. Ikke er det noe dyr hobby heller.

frisbeegolf lunner

Nesten så man kunne laget slik bane hjemme i hagen.

frisbeegolf lunner

Overraskendenok gikk det ikke et eneste vindu, eller bulk i en bil på hele runden.

frisbeegolf lunner

Dager med skyfri himmel kan det komme mange flere av i sommer.

frisbeegolf lunner


7 kommentarer:

  1. Dette har jeg kun lest om men aldri prøvd. Jeg har prøvd vanlig golf, men dette ser enklere ut. Dette må jeg prøve en gang.

    SvarSlett
  2. Min svärson spelar diskgolf ofta och det låter kul. Men jag avstår eftersom kast är en av alla saker som inte min kropp gillar. Men jag tittar gärna på :D Eller så fotar jag blommor som du gjorde mellan kasten :D

    SvarSlett
  3. I love all the spring blossoms. I've not thrown a Frisbee in years. It's fun, but I doubt I could nail this.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  4. I did this in Canberra. They have the courses in parks all over the place. So fun!

    SvarSlett
  5. That looks like a fun game. We've seen in around on the internet but never in our area that I know of.

    SvarSlett
  6. Those spring blossoms are so pretty, Lillian.
    Frisbee golf sounds fun!

    Hugs and blessings

    SvarSlett
  7. Frisbee er sikkert gøy, men jeg har heller aldri prøvd det.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...