torsdag 24. oktober 2024

Bårnåsåsen i solnedgang

 bårnåsåsen bygda rundt

Det er godt å komme hjem fra jobben og sola skinner. Når det er mange varmegrader og en mild vind, Da er det bare å nyte en tur med hundene før middagen spises. 

bårnåsåsen bygda rundt

Jeg hadde egentlig tenkt meg på Bårnåsåsen flere ettermiddager. Men med ruskevær så har det ikke blitt gjennomført. Men på tirsdag var det turvær med opphold.

bårnåsåsen bygda rundt

Siden jeg var seint hjem fra Drammen dagen før, så ble det ikke noe tur på hundene. Derfor la jeg opp til en litt lengre tur denne dagen. Men i sju tiden så er det mørkt allerede, og det er to måneder før det går mot lysere tider igjen. 

bårnåsåsen bygda rundt

Jeg veit ikke hvor mange elger de har fått i jakta her, men regner med at de kun jakter i helgene om de mangler noen. Så da slapp jeg hundene når vi kom til enden av veien.

bårnåsåsen bygda rundt

Dette er åpenbart ikke så mye brukt turterreng for de som bor her, for traktorveien er i ferd med å gro helt igjen. Men det gikk greit i joggesko. 

bårnåsåsen bygda rundt

Hundene storkoser seg når de får løpe der de ikke har vært på lenge. Varga har vel aldri vært her tror jeg. 

bårnåsåsen bygda rundt

Bella ser om jeg kommer etter. Hun ble skikkelig grisete før vi var ferdige med turen. De passet ikke på å gå litt utenfor der det var forholdsvis bløtt.

bårnåsåsen bygda rundt

Utpå kvelden er det bare å vente til Bella tørker opp så en kan dra ut alle kvistene fra pelsen under magen og bak i fanene.

bårnåsåsen bygda rundt

Jeg hadde ikke tenkt å gå helt bort til hytta på toppen. Det er litt for bløtt å gå hjem i skumringen. Jeg kom hjem, og da hadde jeg rukket å gå helt til hytta og ennå ha dagslys. Men brått tar ting litt tid.

bårnåsåsen bygda rundt

Det er ikke mange busker som har beholdt lauet sitt lenger. Men med alle varmegradene så er nok snøen ennå en stund unna.

bårnåsåsen bygda rundt

Solnedgangen nærmet seg.

bårnåsåsen bygda rundt

Til helga skal klokka stilles, så da blir det brått mørkt. Vi kan sove en time lenger, men egentlig er hele sommertiden bare tull spør du meg.

bårnåsåsen bygda rundt

Til helga kommer Patran, vi skal være barnepike og Hr yr truer med regnvær.

bårnåsåsen bygda rundt

Det er ikke mange høydemetrene du skal klatre opp før du får utsikt.

bårnåsåsen bygda rundt

Soknedalen for mine føtter

bårnåsåsen bygda rundt

Hailey og Varga hadde ikke veldig lyst til å sitte rolig for litt posering. Hailey var jo ikke akkurat mye å ta bilde av heller. Hun var slett ikke hvit lenger.

bårnåsåsen bygda rundt

De nyter utsikten litt mens vi venter på at Bella skal innfinne seg.

bårnåsåsen bygda rundt

Kanskje jeg rekker en tur bort til hytta ei helg før snøen kommer.

bårnåsåsen bygda rundt

Siste solstrålene den ettermiddagen

bårnåsåsen bygda rundt

Når vi snudde for å gå hjem kunne vi faktisk se huset langt der borte.

bårnåsåsen bygda rundt

Jeg gikk en runde der så jeg skulle slippe en fram og tilbake tur.

bårnåsåsen bygda rundt

Det er mye hvit mose der, den kan være ganske "spennende" å gå på, for den sitter dårlig fast på underlaget.

bårnåsåsen bygda rundt

Et lite område er det mengder med skjegg på buskene

bårnåsåsen bygda rundt

Det var både uplukket sopp og uplukket tyttebær fremdeles

bårnåsåsen bygda rundt

Bella sto mye og speidet denne dagen, så det var nok enten elg eller rådyr som hadde vært der i det siste.

bårnåsåsen bygda rundt

Endelig litt vann å avkjøle seg i tenkte Bella

bårnåsåsen bygda rundt

Ikke direkte reint, men vann er vann

bårnåsåsen bygda rundt

Nesten tilbake på veien

bårnåsåsen bygda rundt

Så var det straka veien hjem og en halvtimes tid så kunne jeg varme restemiddagen fra i går.

bårnåsåsen bygda rundt

Nesten som kristtorn i jula

bårnåsåsen bygda rundt

Det har vært mane flotte skyer når kvelden nærmer seg så sant det er oppholdsvær

bårnåsåsen bygda rundt

Vi rakk hjem i dagslys

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...