fredag 18. oktober 2024

God helg!

 pus katt kattepus pusekatt

Da jubler vi helga inn. Lurven konstaterer at den nye sofaen er knallgod å ligge på. Det er nesten kø der nå, for både hunder og katter, og det er førstemann til mølla som gjelder. Så de har tydeligvis fått seg sine favorittplasser. 

pus katt kattepus pusekatt

På dagtid når jeg er på jobb så er det kattene som regjerer. Så får vi prøve å få litt plass når kvelden står for døra.

pus katt kattepus pusekatt

Så ble Lurven sulten og forvant inn på rommet for å spise, da hoppet Oliver opp og han hadde vel ikke lagt seg omtrent før øya var igjen.

pus katt kattepus pusekatt

Når man skjønner at noen stirrer på en for å få deg til å flytte på seg. Da snur man ryggen til og håper på å få ligge ifred.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven ga opp å få igjen plassen sin i sofaen og lurte på om jeg ikke kunne slippe han ut.

pus katt kattepus pusekatt

Han syntes jeg var veldig treg, så da ble det litt vasking av pels før han kom seg ut. Siden det fulgte med en Stressless så har jeg havnet i den, så får dyra boltre seg i sofaen. 

pus katt kattepus pusekatt

Siden det regnet så snudde Lurven i døra da jeg lukket opp. De skjønner når det ikke er lenge før jeg skal legge meg. Om noen er ute da, så roper jeg på dem før jeg går på bade for å pusse tenner. Vil de inn igjen så sitter dem på verandaen når jeg skal slukke lyset og låse døra.

pus katt kattepus pusekatt

Daisy holder seg i høyden til Varga har roet seg til kvelds. Hun liker det best stille og rolig rundt seg.

pus katt kattepus pusekatt

Da lukker hun øya og maler seg i søvn.

pus katt kattepus pusekatt

Når Oliver har vært på katterommet og spist litt, så legger han seg litt til lading på saueskinnet. Det er godt å sove litt der det er godt og varmt. Katter er egentlig veldig frøsne av seg virker det som.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven er ikke den som sover for lenge om gangen når det er noen som har flyttet på seg. Da må han liksom sjekke opp hvorfor de har lagt seg et nytt sted. Som regel er ikke de som sjekkes ut særlig begeistret for slik sjekk.

pus katt kattepus pusekatt

Så kom Varga inn igjen og da ble det ikke mye søvn på Lurven og Oliver. Det er liksom siste krampetrekket før det er natta her i huset. Så er det helg!



2 kommentarer:

  1. Ja, det lyder kjent. Vi har to stressless stoler, og spesielt den ene er veldig populær. Felix liker å ligge der, men blir daglig jaget vekk av Ares. Du har mange flotte katter. God helg!

    SvarSlett
  2. Fint att de kan turas om men nog måste väl både Oliver och Lurven få plats samtidigt i den stora soffan. Men kanske är det filten som lockar och den vill de inte dela på. Varga är nog lite för ivrig och ung fortfarande för att fatta när katterna vill ha lugn och ro. Men hon lär sig nog snart vad som gäller.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...