torsdag 17. oktober 2024

Hvordan utvikler det seg?

 ku kalv hereford ammekyr

Ja du har fått med deg at det er en ny sesong med bonderomantikk? 

ku kalv hereford ammekyr

Ja jeg tenker på serien på tv der bønder prøver å finne seg en bondepartner for resten av livet. Jeg må jo si etter å ha sett første episoden at det ikke er så merkelig at en av dem er singel. Han er en stor flirt og byr vel kanskje vel mye på seg selv. Hadde han vært så uimotståelig som han tror han er, så hadde han vel ikke vært singel.

ku kalv hereford ammekyr

Mørke høstkvelder og vinterkvelder blir mye sofakos og tv titting. Jeg er så aktiv ellers i året, at litt kos trives jeg med. Nå har snøen kommet på fjellet og da er det bare skauturene som gjenstår. De er jeg ikke så glad i egentlig. Da må det være noe fint å se i enden, eller i løpet av turen.

ku kalv hereford ammekyr

Jeg har endel billetter til arrangementer framover, så bare sofakos blir det ikke. Litt middager er avtalt og litt besøk skal jeg få. Litt barnepike også, så tiden skal gå fram til det blir vår igjen om et halvt års tid.

ku kalv hereford ammekyr

Jeg var innom fjøset her en ettermiddag etter jobb. Et par av jentene var veldig interessert i kos. Klø seg i panna og på kinnet satte de stor pris på.

ku kalv hereford ammekyr

Jeg kom rett i middagsserveringen, så mange av dem hadde lagt seg ned for å ta en liten dubb og litt drøvtygging.

ku kalv hereford ammekyr

Det er fredfylt i fjøset når de får nok stell.

ku kalv hereford ammekyr

Noen er levert videre og andre skal være vinteren over for å  nyte en ny sommer på skauen. Alle kvigene og kuene er konstatert drektige, så til våren blir det mange kalver her.

ku kalv hereford ammekyr

Når man først har begynt å kose, så blir en aldri ferdig. Det er ikke bare å slutte, da hufser de i gjerdet for å få oppmerksomhet.

ku kalv hereford ammekyr

Noen gidder ikke reise seg, de veit jeg kommer igjen så det blir kos da om de ikke har gått og lagt seg allerede.

ku kalv hereford ammekyr

Årets kalver har virkelig vokst siden de ble født. De er fremdeles halvparten av størrelsen til de andre, men når de får vinteren på seg så ser en nok ikke store forskjellen på dem.

ku kalv hereford ammekyr

Nå er det snart helg, så det er bare å nyte. Fyr i ovnen og god mat. 

ku kalv hereford ammekyr


3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke sett på det tv programmet nei, og etter det du beskriver frister det ikke. Ja, du må kose deg litt inne nå etter en hektisk sommer og høst :)

    SvarSlett
  2. Jag har sett en säsong av den svenska versionen, bonde söker fru, men det gav inte mersmak. Jag tittar inte på dejtingprogram alls och är inte ett dugg intresserad av dem heller. Men det är ju kul om någon hittar sin stora kärlek.
    Då skulle jag hellre gosa lite med de fina kossorna :D

    SvarSlett
  3. I'm glad they are safe in the barn and expecting calves again.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...