fredag 2. april 2021

Fem en langfredag #13 Framtiden

 skjære

Vad kommer du göra om två timmar?

Om to timer sitter jeg ute i sola på min veranda, leser ei bok og kanskje spiser en appelsin.

hestehov

Till när i framtiden skulle du vilja hoppa?

Nei jeg ville ikke hoppe framover i tiden, jeg ville heller gått tilbake i tiden. Kunne levd noen av mine år en gang til, justert litt på noen avgjørelser og fått et litt annet utfall enn det har blitt.

Hestehov

Hur tror du ditt liv har ändrats om fem år?

Nei jeg tror ikke jeg har endret livet mitt veldig om fem år. Jeg har liksom kommet dit jeg vil i livet, jeg har det bra og kan gjøre hva jeg vil. Mine tre unger er flyttet ut og jeg har bare meg selv å tenke på. Jeg har mine hunder, tre av dem er nok ikke her om fem år da de er gamle allerede nå. Mine tre katter er fortsatt her da de er unge. Mine to andre hunder er nok gamle om fem år, det er det som er trist. Dyr lever så kort så vi har dem bare til låns en kort tid. Jeg kommer ikke til å flytte og jeg kommer vel heller ikke til å ha noen annen jobb enn jeg har i dag. Om fem år er jeg sju år fra å være pensjonist.

skjære

Vad tror du att du har börjat med om ett år du inte gör idag?

Nei det er slett ikke noe jeg har noen anelse om. Jeg har tatt tak i livet mitt og har egentlig hatt store endringer de siste tre årene. Jeg har gjort livet mitt til noe jeg trives med og kuttet ut de jeg ikke trivdes med. Jeg har kvittet meg med energislukene jeg hadde, så hva nytt jeg gjør om et år det har jeg ingen fantasi om engang. Kanskje det blir en ny hobby som jeg finner ut at jeg liker?

hestehov

Vad är något du vill göra när nuvarande restriktioner är borta?

Jeg skal ta meg en tur til Hellas igjen. Det er mange år siden jeg har vært der nå, så jeg kan vel ikke skylde på restriksjonene for det, men når det blir lov å reise igjen så skal jeg til en gresk øy.

skjære

Siden det er fredag er det også Fem en fredag med Elisa Matilda . Om du går inn på hennes side så kan du se flere som er med på dette her, kanskje det frister deg også? Det er fem spørsmål om deg og livet ditt som du noen ganger må tenke litt over før du svarer. Da er det bare å slå seg løs på dagens spørsmål... Ha en fortsatt god påske.

9 kommentarer:

  1. som vanligt väldigt fina bilder. visst finns det tider i ens liv en gärna hade gått tillbaka till. och jag vet ett och annat jag borde gjort annorlunda

    SvarSlett
  2. Roligt att läsa dina svar. Jättefina bilder. Skönt att ha gjort upp med saker och ting. Ha en fortsatte skön påsk!

    SvarSlett
  3. Going back in time and changing a few things would be nice, but I wonder how things would be now if you could. I am happy with my life as it is as you are.

    Great shots.

    Have a fabulous day and weekend. ♥

    SvarSlett
  4. Intressant att läsa dina svar. Jag tror inte heller att mitt liv är ändrat så värst mycket. Nya tider.

    SvarSlett
  5. Det är inte lätt att sia om framtiden och det kanske är bäst så. Planer kan man ha och det är kul att ha något att se fram mot. Som en resa t ex. Men det är bra att alltid ha en plan B om man skulle ångra sig eller om förutsättningarna förändras.

    SvarSlett
  6. När jag läser dina svar så får jag intrycket att du är riktigt nöjd med ditt liv med hundarna och katterna. Så skönt att läsa att man faktiskt kan vara nöjd med det man har och inte längtar efter nåt större eller bättre.

    SvarSlett
  7. Tussilago är en härlig liten blomma! Roligt att du hittat din plats i livet, fortsätt njuta av det - och av påsken.

    SvarSlett
  8. Det finns absolut saker jag skulle göra annorlunda om jag fick gå tillbaka i tiden.

    SvarSlett
  9. Jag har inte heller någon lust att hoppa in i framtiden. Men om man kunde hoppa bakåt i tiden så har jag en massa frågor som jag skulle ställa till mina föräldrar, mor/farföräldrar m.fl. Frågor som man inte tänkte på medans de ännu var i livet. Ha det gott!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...