søndag 18. april 2021

Uka som gikk #15

sau

Ukens tanke 
Jeg har vært veldig flink til å laget meg en god dag siste uka. Faktisk har jeg laget meg mange gode dager de siste ukene. Det er ikke så mye å finne på sier folk, men jammen kan en ha mer enn nok å drive med om man har litt fantasi. 

sau

Man må fylle dagene med liv, ikke fylle livet med dager. Ta livet med ro som disse søyene som venter lam hvert øyeblikk. Man må rett og slett fylle dagene med ting man liker å gjøre og kanskje prøve litt nytt. 

sau

Jeg for min del stikker innom et fjøs i ny og ne, jeg tar meg noen turer i urbane strøk med ei venninne. På søndag ble det 11 kilometer på en rundtur i Hønefoss.

kart

Ukens favoritt dag 
Lørdag må det bli, da begynte jeg å ordne litt i hagen. Pakket ut drivhuset for å se hvordan det egentlig var. Tok en runde for å se om noe hadde begynt å spire og gro.

hestehov

Endelig har hestehoven tittet fram på måsasia også. I jordekanten nede ved bekken hadde det kommet ganske mange, så snart er hele skråningen gul.

Ukens irritasjon 

rakle

Et bilde sier mer enn 1000 ord, er det ikke det de sier?

Ukens arbeid 
Tja en økonomiarbeiders hverdag spenner seg over et utall av yrkesgrupper. Denne uka her har egentlig vært helt ekstrem. Jeg har vært konditor og bakt kake til lunsjen. Jeg har vært renholder og vasket vegger og benker på kjøkkenet. Jeg har vært rørlegger og fikset en oppvaskmaskin som var tett og "noen" bare hadde lukket døra inntil igjen. Jeg har vært elektriker og samlet sammen alle ledningene til julebelysningen ute. Jeg har vært montør og firet ned ødelagt flagg fra flaggstang for å sette opp et nytt flagg. Så det er variert og spennende å jobbe i økonomiavdelingen.

jordekant

Gulvvask, klesvask, hundevask har jeg fått unna denne uka. Så får en se hvor lenge hundene holder seg reine. Egentlig skulle jeg ventet litt til med å vaske dem, men de var så seige at det var ikke noe trivelig å klappe på dem. Da får en heller vaske dem en gang til når det har tørket skikkelig opp ute.

hestehov

Ukens opptur 
Litt fiksing gjenstår, men jeg har fått igang badekaret igjen etter vannlekkasjen før påske. Nå gjenstår det litt fuging av fliser i dusjen, så kan den tas ibruk igjen også. Godt en har to bad. Men bare ett badekar, og det har vært savnet.

hundekklipp

Siden jeg hadde badet hunder var Merethe så snill og klippet dem, så nå ser de ut som flater igjen. Godt jeg bare har to tenkte hun og ikke fem som jeg hadde tidligere.

flat coated retriever

Ukens anbefaling 
Nyt våren, finn på noe nytt du ikke har gjort tidligere...

golden retriver

Eller rett og slett bare nyt vårsola og en stille dag på verandaen.

Ukens generelle tips 


6 kommentarer:

  1. Det är bra att ha många talanger och inte minst om man arbetar med ekonomi :D Tur att de har dig men jag tror att du skämmer bort dem lite. Härligt med rent och nyskrubbat lite överallt. Skönt att du fick hjälp med pälsklippning. Jag blev både trött och sårig på fingrarna av att klippa pälsen på bara en enda golden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir litt selvstendig å være alene over tid. Så da klarer man det meste uten å spørre etter hjelp.

      Slett
  2. Det ser ut som du hadde en god og innholdsrik uke. Måtte flire litt av arbeidsoppgavene i økonomi jobben. Ganske variert jobb, for å si det sånn ;)
    Og så håper jeg at uken som kommer blir veldig god, og enda mer vårlig ♥

    SvarSlett
  3. Det er litt utfordrende til tider 🤭

    SvarSlett
  4. Awww on all the critters. We all must make the best of our days. It's all we can do. Looks like you had a really busy week. That's a lot of different things you took on.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...