mandag 19. desember 2022

Julaften nærmer seg

leonberger golden retriever

 Da var det ikke flere "murer" å oppdrive, og de var ikke særlig positive noen av dem heller. Så da er det vel like greit å gå over til annet tema. Gleden og lykken over jula, og ikke minst juleferien skal man nyte. Jeg skal i alle fall virkelig nyte årets siste fri uke. Håpe den legger et godt grunnlag for året som kommer. Om man tar lærdom av det som har skjedd og går inn for å få ting til å bli som en vil, da blir det forhåpentligvis et utrolig flott år. 

home sweet home

De siste årene har jeg gjort aktive tiltak med å kvitte meg med energisluk i livet mitt, fokusere på det positive og sørge for å ha mye glede og nyte ting som gir meg glede.  På nyttårsaften kommer det en årskavalkade over alt jeg har hatt glede av i år. Om jeg tenker etter så har det ikke vært mange nedturene i 2022. Ingen store i det minste, litt bølgedaler skal man ha i livet for å sette pris på gledene.

snø

I helga kom det litt mer snø, men det ble da en tur på hundene og ikke minst Oliver. En runde oppe i skauen med fotoapparatet lørdag midt på dagen. På søndag var det sol og jeg hadde planer om tur i sola, men det ble med tanken.

leonberger golden retreiver skautur

Formen er ikke den helt store på en måte, jeg er liksom ikke sjuk, men tom på en måte. Det ligner slett ikke meg å ligge på sofaen en hel søndag med sol ute. Se på tv-serie og småsove litt. Det eneste jeg gjorde i går var vel å legge i ovnen. 

leonberger golden retreiver skautur

Det er spådd mildere vær, så da raser vel all snøen av trærne og julestemningen forsvinner like raskt som den kom.

golden retreiver skautur

Skulle ikke tro det var så mye å snuse på når det er så mye snø, men haren hadde vært veldig aktiv siden sist vi gikk der.

leonberger golden retreiver skautur

Jeg tuslet vel egentlig mest bak hundene så de skulle få ut litt energi. 

leonberger golden retreiver skautur

Bella syntes jeg brukte alt for lang tid og kom stadig tilbake til meg for å sjekke hvor jeg ble av. Det helt store tempoet frister ikke når man ikke har matlyst. Jeg er sulten, men maten vokser liksom i munnen min. Om den ikke bedrer seg iløpet av uka, ja da ser det jo ut til å bli en trivelig jul.

skautur

Siden jeg var hjemme fra jobben to dager forrige uke, så bør jeg vel holde ut denne uka. Neste uke har jeg ferie, da skal jeg ingen verdens ting i det hele tatt.

golden retreiver skautur

Hailey setter mer pris på tempoet, da har hun plenty av tid til å sjekke ut alt som hun har lyst til.

leonberger skautur

Bella viser gjerne fram kunster

leonberger golden retreiver skautur

Ennå er det ikke mer snø enn en kan gå der man vil i skauen.

leonberger golden retreiver skautur

Det er lenge til skiføre med andre ord

leonberger golden retreiver skautur

Men fred og ro uten andre lyder enn en hakkespett, da var det plenty av i skauen.




7 kommentarer:

  1. Ja, når det hurtig mot jul. Hverdagsgledene er utrolig viktig, og de skal en huske på hver eneste dag.

    SvarSlett
  2. Det är skönt att kunna konstatera att året har varit mestadels fint och positivt :D Men nu är du inte riktigt dig själv verkar det som. Hoppas krafterna och förmågan att njuta av mat kommer tillbaka snart.

    SvarSlett
  3. Lovely time and lovely photos and of course lovely dogs! I hope you are feeling better. Take care and Merry Christmas to you and all your family!

    SvarSlett
  4. Love your furbabes and they wear their Santa hats so very well. The snow is most beautiufl too.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to your precious furbabes. ♥

    SvarSlett
  5. Håper formen din blir bedre.

    SvarSlett
  6. The sky sure is pretty and so is the snow, but I'm glad it's not here!

    SvarSlett
  7. Your furbabies are adorable, Lillian.
    I absolutely love your beautiful snowscapes.

    Hugs and blessings!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...