onsdag 21. desember 2022

Snøen laver ned

 snøvær


Jeg gleder meg til jul, til å sove uten vekkeklokke. Til late dager som det egentlig ikke trenger å skje så veldig mye. Bilen er fortsatt død, men jeg har fått låne bil. Jeg trenger jo bare å komme meg til og fra jobb. I går etter jobb handlet jeg siste julegava, siste rest av julematen til helga. Så nå kan jula egentlig bare komme.

snøvær

På fredag har jeg halv dag på jobben, så da skal jeg til skogs og hente juletreet jeg har sett meg ut. Så jeg bør vel vaske litt golv på torsdag etter jobb. Tørke litt støv og rydde plass til juletreet. Juletreet ute har fått nok snø på seg til at lysene er forholdsvis dekket. 

snøvær leonberger juletre

Jeg kjenner jeg er sliten, jeg er egentlig det hver jul. Jeg veit ikke om det er en utladning for et aktivt år, eller om det er fordi det er jul og egentlig ikke skjer noe. Jeg har ingen stor familie, så jula er ikke preget av besøk en ikke ser ellers i året. Jula er bare stille og rolig. Det er hverken ettertanke eller planlegging. Det blir første jula Patran ikke er i nærheten, men mange hundre mil nordover. Det er første jula Dua Mi skal feire jul med meg. Det er ikke sikkert blir hver jul, jeg må dele henne med de andre besteforeldrene.

snøvær

Hundene har vært inne når jeg har vært på jobb nå. Virker nesten som om Hailey fryser, for når jeg sto opp i dag tidlig så jeg ikke noe til henne. Langt om lenge kom hun tuslende fra kjelleren. Hun hadde sovet foran vedovnen om natta. Flisene der holder seg varme mange timer etter at det er slukket i vedovnen. 

snøvær

Jeg sover bedre om nettene nå, jeg er ikke så mye våken og drømmer ikke så mye som jeg gjorde en periode. Jeg legger meg tidligere i helgene og sover lenger på morgenen. Men jeg er ikke mer uthvilt egentlig. Jeg kunne sovet mer. 

snøvær

Kveldsluften med hundene ble en småvåt fornøyelse. Det var en god blanding av snø. sludd og regn. Jeg hadde tenkt å gå en skikkelig tur med dem, siden de ble snytt for byturen på mandag. Men det holdt egentlig bare bortover jordet og tilbake, bærte inn litt ved og da var jeg ganske våt blitt. Snakket litt med Kenneth i telefonen da han dro hjem fra jobb. Han lurte på om jeg hadde fått en konklusjon på bilen. Nei, den var fortsatt død og hadde ikke ene eneste feilkode eller varsellampe å hoste opp. 

snøvær

Formen er bedre i det minste. I går smakte det faktisk med middag. Julepølse og potetstappe. Da er mye gjort da maten har begynt å smake igjen og ikke bare vokse i munnen når en prøver å få i seg noe. Alle julegavene jeg skal levere ut er fordelt og gaver er mottatt i retur. Tror det blir mye spennende i år, ser sånn ut i alle fall. 

snøvær

Du får nyte jula og fridagene, lade opp til romjula og nyttårsfeiring. Jeg skal ha et helt utrolig fremragende 2023! Akkurat det fortjener jeg!




12 kommentarer:

  1. Beautiful. We're looking forward to a quiet Christmas weekend. All the shopping is done and we're happy about that.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Her regner det så det både ses og høres 😣
    Selvfølgelig fortjener du det, og det gjør jeg også! 😉

    SvarSlett
  3. Jag ser också fram emot julen och i morgon kommer mina två äldsta barn hit. Det blir kramar och mys och kanske långa promenader :D Vilken julstämning hos dig. Det är så vackert när det har snöat på granar med belysning. Skönt att du mår bättre och att maten smakar gott igen. Nu får vi hoppas att mysteriet med din bil får en lösning.

    SvarSlett
  4. Looks lovely and calming nice captures :-)

    Have a wintrytastic week and happy Christmas 🎄🎄🎄🎄👍

    SvarSlett
  5. Wonderful light in all that snow. Love your first photo.

    SvarSlett
  6. ...Lillian, these images are wonderful, the glowing snow beautiful. Merry Christmas.

    SvarSlett
  7. Oh your photos are divine ~ and your doggies sound well cared for and loved ~ Wonderful post ~ enjoy your company and rest up on the weekend ~ Xo

    Wishing you Happy Holidays, good health, and laughter,
    A ShutterBug Exploresl,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  8. That sure is a lot of snow and it sure is pretty!

    SvarSlett
  9. Beautiful pictures and wonderful narration! Heres wishing you have a wonderful festive season! Cheers!

    SvarSlett
  10. Lillian - thanks for your visit to my blog and your comment. Your pictures of the snowy scenes around you are stunning! I have been retired for five years, but I remember well being exhausted as Christmas approached, and I also looked forward to relaxing. Often I would get sick during Christmas - I think the germs were waiting for me to relax! I wish you a peaceful and joyful Christmas, and may 2023 bring you closer to your dreams!

    SvarSlett
  11. Wonderful captures.

    An irritating year passes now and we hope for better time in 2023. Wishing you and your family a wonderful Christmas and a healthy good year.

    Thank you being part on MosaicMonday ... by the way it`s open till 31th December. With another words: you can link twice.

    Warm hugs from Bavaria, Heidrun

    SvarSlett
  12. Lovely pictures! I hope you enjoy the holidays and get enough rest.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...