onsdag 10. mai 2023

Redebygging på gang

 flått

Årets første flått er et faktum. Jeg koset med Hailey en kveld og noe satt liksom fast i pelsen. Håper ikke det blir et skikkelig flått år. Det greier seg med et flott år...

Blåmeis

Blåmeisen er på inspeksjon i fuglekassene og nå ser det ut til at det er to som er godtatt. De er mye inn og ut av disse kassene, så snart er de nok klare for egglegging. Ja om de ikke allerede har gjort jobben da.

Blåmeis

Jeg har fire fuglekasser på garasjen og det er bare de to kassene mot øst som det er fugler i. Spørs om jeg må henge opp de to på den andre veggen ett annet sted, for å få noen til å flytte inn. Nå som hogstmaskinene gjorde reint bord her i vinter, så er det ingen busker nære gårdsplassen egentlig. Bjørka ved hundegården klatrer jo Oliver til topps i, så der er det uegnet å henge opp noe.

Blåmeis

Begge hundene røyter om dagen og jeg børster dem ute. Da flyr småfuglene og samler dotter før de forsvinner med vinden. Jeg sto klar til å knipse ilde av fugler med nebbet fult av pels, men da var det ikke en eneste en av dem som hadde noe som helst plan om å samarbeide.

Blåmeis

Sist helg var aktiv og den kommende helga blir slett ikke mindre aktiv. Det er bare å glede seg.


4 kommentarer:

  1. Superfina bilder på blåmesen. Den är nog tacksam för lite hundhår att bygga med :D

    SvarSlett
  2. Flotte bilder av blåmeisen, ja. Fuglene liker nok hundepelsen til å fore redene med.

    SvarSlett
  3. Beautiful bird. Wow on the colors.

    I don't care for ticks. Our furbabes don't like them at all.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  4. The bird sure is pretty. Those ticks are evil. One of our blogger friends is still in the hospital with liver and kidney damage from a tick.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...