onsdag 17. mai 2023

Variasjon i hverdagen

hønefoss

Gårsdagen startet med at jeg skulle handle litt til jobben. I og med at snøsmeltingen har startet i fjellet, så kraftverket har mengder med vann i magasinene sine. Da kan de slippe vannet utenom kreftturbinene sine. Det ble en stopp på nærmeste parkering for å få knipset et par bilder. Jeg må jo si at det er fasinerende med vannmasser, litt sånn ukontrollerbare.

17. mai feiring

Jeg kjøpte med is, jordbær og blåbær. Evy hadde hatt med flagg og bjørkeblader for å pynte opp litt. Vi har stengt på den innestengte fredagen, så nå ble det skikkelig langhelg. Og den skal virkelig nytes. Jeg skal prøve å komme meg litt opp om morgenen denne uka, uten vekkeklokke.

firfisle

Når jeg kom hjem fra jobb ble det litt mat på verandaen. Det er nydelig å sitte ute i sola og kunne lese siste slutt av boka jeg har holdt på med en stund. Jeg fikk ei melding fra ei som ville på Stolpejakt. Så det ble en tur i Åsa for å ta de som var rundt Montessori skolen der. Det var de nærmeste jeg ikke hadde tatt ennå av de som er sluppet nå.

firfisle

Før jeg dro så så jeg at Oliver kom bærende på noe som ikke lignet på mus. Han måtte nok ha bært firfisla veldig forsiktig, for når han slapp den så lå den litt rolig før den begynte å kravle av gårde. Jeg hadde tilfeldig kamera i hånda, for jeg hadde tatt noen bilder på jobb. Så når en lurer på hva katten kommer med, ja da tar man selvsagt med kamera. Forevigelse er viktig.


 Jeg krabber da sakte, men sikkert oppover i nivåer og antall. 

pus katt kattepus pusekatt

Synder i sommersol

pus katt kattepus pusekatt

Lurven derimot bare koser seg hele dagen. Og når kvelden kommer, da vil han jammen kose seg da også.

pus katt kattepus pusekatt

Litt lettere oppgitt over ikke å få sove i fred i sofaen ved siden av meg. Der står dem liksom i kø på kvelden. Er plassen ved siden av meg ledig så er det bare å tviholde på den.

pus katt kattepus pusekatt

Litt hyggelig da, at de står i kø for å ligge ved siden av meg for å få litt kos. Nyt resten av dagen, for det gjør jeg. Hva jeg har gjort i dag skal du få vite litt seinere i uka.


6 kommentarer:

  1. Forsande vatten är alltid fascinerande och nu rinner det på bra i alla vattendrag som påverkas av snösmältningen.
    Skönt med långhelg och spännande att få se vad du ska hitta på :D
    Vad mysigt att katterna vill vara nära dig i soffan och mysa. Men den lilla ödlan ser inte ut att vara riktigt hel. Det fattas nog en bit av svansen om jag ser rätt. Den hamnade kanske i någons mage :D

    SvarSlett
  2. Katter er eksperter på å kose seg, og det gjør de også. Firfirsle har jeg ikke sett på mange år.

    SvarSlett
  3. Water is so powerful. Beautiful shots

    Love the kitty. They are such wonderful family members.

    Enjoy the Spring weather.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday and rest of the week, Lillian. Scritches to the furbabes. 💞

    SvarSlett
  4. That water does look a little angry. The ice cream sounds good and the kitty sure looks sweet and comfy.

    SvarSlett
  5. It won't be long until we have fresh strawberries here in Minnesota. My favorite are my homegrown black raspberries. Yum!

    SvarSlett
  6. Oliver brought you a gift and was very gentle with it. He was able to enjoy the sun afterwards.
    https://allatseawithme.blogspot.com/2023/05/wordless-wednesday-clapper-bridge.html

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...