torsdag 11. juni 2020

Bitteliten påskjønnelse


Nydelige stemorsblomster som har blomstret like iherdig siden påske. Det er hyggelig med noen blomster på verandaen, til tross for at man har en liten minigartner som er fryktelig hjelpsom til tider. Men i helga tok jeg nettshopping til nye høyder, så i går kunne jeg hente pakka på bensinstasjonen på Sokna. Blåregn blå. Den fantes i rosa og hvit også, men den hvite varianten var ikke så hardfør som den blå. Så da ble det blå variant her.


Det passer egentlig veldig bra med blå blomster, for på andre enden av hundegården er det klematris som er blå med hvit i midten av blomstene.


Det tok flere år før jeg trodde den overlevde, for de to første årene så fikk den litt hard medfart av valper. Men nå ser det ut til at hundene lar den være i fred og den strekker seg over hundegården. Bare synd de fleste blomstene viser seg inn mot hundegården og ikke mot gårdsplassen.


Sjefen syntes vi trengte en liten påskjønnelse etter god innsats, så da ble det bestilt spekemat fra Rustad kafe til lunsjen i går. Klart vi har fortjent det, for jammen har det vært mye knot og ekstra i de siste par månedene.


Det var altså så god mat at jeg spiste mer enn jeg pleier. Jeg var like mett når jeg dro fra jobb som når jeg var ferdig med lunsjen. Det ble igjen noe rester, så det ble nok i dag også.


Er litt stolt av hagen min, begynner å dra seg til litt nå. Med både peoner, spireaer og hagebue. Bare noen frukttrær som mangler nå, så blir det bra. Men plommetreet mitt døde i vinter. Det hadde hatt besøk på barken, så da var det ikke så rart om det ikke ble et eneste blad på det i vår.





1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att din trädgårdshjälp låter alla blommor vara ifred nu :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...