søndag 7. juni 2020

Regnværshelg


Det er slett ikke bare i Botanisk hage det blomster for tiden. Det blomstrer litt i min hage også. Selv om det er regnvær så strekker de seg fram og byr på sommerdufter. Det er ikke alle blomstene som lukter like godt, men de ser nå bra ut de fleste.


Klematrisen har aldri hatt så mange blomster og knupper som i år. Bare litt synd at de aller fleste vender inn mot hundegården og ikke ut mot gårdsplassen.


Noen få holder seg på riktige siden av nettingen. Men med årene blir den vel kanskje større i bredden også, så den får flere blomster å by på.


I år har den også strukket seg opp i vårsjasminen som står for å skaffe skygge i hundegården, så om noen år så blomstrer vel den to ganger i året. En med hvite egne blomster og en gang med blå klematrisblomster.


Den ene peonen er også godt i gang med å blomstre. Det var bare litt varme i pinsen som skulle til før den satte knopper.


Det ble ikke så mange blomsterbildene i regnværet, det fristet mer å komme seg inn igjen etter en våt tur med hundene. Jeg fant ut at jeg måtte handle litt i går, siden jeg ikke hadde reist innom butikken på fredag etter jobb. Hadde et håp om litt smågodt, men det hadde tydeligvis alle andre som hadde handlet inn til helga også. For alt jeg synes er godt var det tomt for, jeg likte jo noe av det som var igjen. Men da hadde det blitt å kjøpe godterier bare for å kjøpe smågodt og ikke for at jeg hadde lyst på dem.


Nå er det bare å lade opp til en ny uke, med forhåpentligvis lite overtid. Håper på å være ajour denne uka i det minste, ferien nærmer seg med stormskritt.


 I år bommet pinseliljene bare med en helg. Men de er fine uansett når de blomstrer de da. Planen i sommer er å kjøpe flere stauder, men de må jeg gjerde inn for gartnerhjelpen Bella slår seg litt løs til tider.




1 kommentar:

  1. Jättefina bilder på dina vackra blommor. Jag gillar när det är regndroppar på växter. Det gör fotona mycket vackrare och mer spännande :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...