torsdag 18. juni 2020

Kjerringtanker og Kokketanker


En hver blogger med respekt for seg selv har en spørsmålsrunde hver uke der man dikter opp en masse spørsmål om temaer man har lyst til å skrive om, og later som om det er følgerne som har stilt dem. Hevder Kokkejævel som har holdt seg ganske stabil på toppen siden han startet med bloggingen. Akkurat hvorfor han har holdt seg der er for meg et lite under, men det er rart med disse klickbite overskriftene. 


Står du når du tisser?
Nei, så glad i å vaske er jeg ikke. Det er vel bare en mann som kan spørre om slikt?

Hvor gammel er du?
49, men kunne vel tenkt meg å være 30 år yngre.

Nei, helt seriøst, vær ærlig!
Er det noe jeg er, så er det ærlig. Lit vel er det vel noen som hevder.

Har badevekten din huggskader etter øks?
Nei, den er av glass.

Er du et kattemenneske eller et hundemenneske?
Begge deler, med 3 katter og 5 hunder så kan en vel kalle seg lettere dyrekjær.

Har du prøvd noen av mine oppskrifter?
Nei, matlaging er ikke noe jeg higer etter. Jeg spiser for å leve, lever ikke for å spise.

Syns du jeg er kjekk?
Nei, ikke min type.

Hæ, kaller du meg feit?
Ikke direkte veltrenet nei

Har du en utdannelse?
Ja har et år med juridiskårenhet på høgskole i 2002

Er du gift?
Ikke nå lenger, det holdt med 13 år

Hvorfor ble du skilt?
En gang blir man lei av å bli tatt som en selvfølge og nedprioritert

Kunne du vært sammen med en av samme kjønn?
Tja hvorfor ikke, men kriteriene der er like mange som for en mann. 

Hvor mye tjener du i året?
Nok til å klare meg og gjøre ting jeg har lyst til å holde på med.

Hva mener du med “alt for lite”?
Er det ikke derfor man spiller lotto?

Hva er pinkoden på bankortet ditt?
Når jeg får tilgang til en konto med mer på enn min, kan vi bytte pinkoder...

Hva skjer 27. mars 2021?
Blir det forhåpentligvis både barnedåp og bryllup.

Ja, det burde du vite hvis du leser denne bloggen fast. Ærlig talt!
Nei jeg leser ikke denne bloggen fast, det er den ikke interessant nok til å gjøre. Unger og matlaging er ikke akkurat mine hovedinteresser her i livet.


Kjerringtanker tar utgangspunkt i toppbloggerens siste innlegg, så til tider er det varierte temaer som blir tatt opp. Denne gangen ble jeg litt fristet til å følge oppfordringen til Brit om å svare på noen spørsmål. Men det viste seg at Kjerringtanker hadde fått ideen fra Kokkejævel, så da startet jeg med hans spørsmål. Godt han ikke henviste til noen andre med andre spørsmå, så kunne dette raskt blitt en liten føljetong . 


Har du en kurvstol på trammen?
Nei, jeg har ingen kurvstol, men en plastputekasse. Denne blir ikke brukt til putekasse, men står der mest for å stå der. Den har et lite bord foran seg, så det skal liksom være litt "pent". Det er på verandaen jeg har kosekroken min. Der er det to sofaer med bord i mellom. Sofaene er så lange at en kan ta en liten ettermiddagsdubb der før kveldssola virkelig gjør seg gjeldene. 

Hvor gammel skulle du ønske du var?
19 år med min livserfaring, så jeg kunne unngått de største humpene og dumpene på livets vei.

Når var ditt beste år?
Var... hm kanskje 1992 da eldstemann ble født...

Hvorfor har du badevekt?
Jeg fikk en til jul for mange år siden, men den ble satt på soverommet når batteriene var oppbrukt. Det har aldri blitt nytt batteri i den av en eller annen årsak. Så behovet for badevekt er ikke stort ser det ut til. Vi har mange vekter på jobb ute i produksjonen, så med Justervesenet som sjekker en gang i året, så er det vel ganske sikkert hva en veier til en hver tid om man stiger opp på den.

Er du et godt menneske?
Kanskje, eller på en måte. Jeg er vel ikke ond, men er vel litt i overkant realistisk med fingeren godt plantet i jorda. Det er alt for lite selvinnsikt blant folk, så jeg er vel grei og real mot de som fortjener det. De andre kan vel klare seg selv på en måte. Folk som forventer at andre skal ordne opp for seg, de kan du få billig av meg. Gjør en innsats selv, så er du langt på vei. Ha fokuset dit du vil ende opp. 

Har du badet i et stille skogstjern?
Ja flere ganger. Det er både magisk og skjønt en sein sommerkveld.

Hvorfor leser du Kjerringtanker?
Variert innhold og ikke minst lokal blogger. Man plukker alltids opp noen lokale tips eller får noen ideer. Jeg leser ikke daglig, men heller bolkevis med flere innlegg i samme slengen. Derfor ble jeg litt i etterkant med dette her.

Er du opptatt av vekta til andre mennesker?
Nei, det er da opp til hver enkelt hvor mye eller lite de vil drasse rundt på. Bare dem ikke sutrer og klager over vekta si uten å gjøre en innsats i den ene eller andre retningen.

Har du et godt hjerte?
Om det er fysisk så er det bra, om det er på det følelsesmessige stadiet så er det vel ikke så godt. Jeg tror ikke så godt om alle andre, respekt for andre må fortjenes, det er ikke noe som kommer seilende med en tittel. Jeg tror ikke alle er like ærlige og redelige. Er man litt mer skeptisk i starten så har en spart seg for mange blemmer.

Har du folk som bryr seg om deg?
Trolig, endel som synes det er tekkelig at jeg er tilstede i det minste.

Hvordan ble du det menneske du er i dag?
Er det ikke sånn vi alle blir til, livets erfaringer og opplevelser former oss som mennesker. 

Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn?
Ærlighet og ikke minst være litt impulsiv. En du kan stole på uten å være redd for å få ting i retur når du ikke trenger det.

Hva er dine beste egenskaper?
Mine beste er vel også mine verste på en måte. Ærlig og rett fram, sier det jeg mener og gjør ikke ting jeg ikke står ved. Så sarte sjeler synes ikke så mye om meg. Det må jo gå ann å tenke selv og ikke følge i skytteltrafikk etter det andre sier og mener. Jeg er veldig selvstendig og gjør det jeg mener er best for meg. Hva andre tror og mener er veldig

Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?
At jeg kan gjøre ting jeg har lyst til selv, jeg er ikke avhengig av å gjøre ting sammen med noen. Har jeg lyst til å dra på kino eller teater så gjør jeg det aleine. Har jeg lyst på fjelltur eller ferietur, så drar jeg på tur aleine.

Hva er lykketallet ditt?
Siden jeg ikke er som alle andre, så har jeg valgt meg 13

Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30?
Da er det helg og jeg har hatt fri fra jobben en time allerede. Akkurat nå har jeg ingen planer om hva helga skal innbringe... men den skal nytes.


Gleder meg til å lese svarene dine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...