lørdag 6. juni 2020

Hvorfor


Akkurat nå
Når folk går bort fra deg, la dem gå. Din skjebne er ikke knyttet til alle som forlater deg, og det betyr ikke at de er dårlige mennesker. Det betyr bare at deres rolle i historien er over...


Ukens favorittdag
Må være mandagen, andre dag pinse med knallvær og fri fra jobben. Akkurat nå finnes det ikke noe bedre enn fri fra jobben og nydelig sommervær. Måtte det vare evig. Kenneth og Ingrid kom på middag på kvelden, så det ble riktig til kos den dagen.

Ukens tanke
Ikke la noen bli en prioritet i livet ditt, om du bare er et alternativ i deres...

Ukens irritasjon
Er helt klart at datasystemet ennå ikke er i orden på jobben. Natt til tirsdag drømte jeg at Russerne kom og tok oss til fange alle sammen. Tok både telefoner og kamera mitt. Hvorfor jeg hadde med det på jobben er lettere uvisst. Så om jeg er sanndrømt, så skal jeg ha kamera hjemme i det minste.


Ukens opptur
Plukket opp Patran på jobb på tirsdag. Da hadde jeg med Bella som fikk bade i Tyrifjorden. Rimelig godt vann, så jeg kunne badet jeg også om jeg hadde hatt med badetøy.

Ukens nedtur
Var på vekta på jobben på tirsdag og da viste det seg at jeg har koset meg noen kilo i pinsen... Overtid hver eneste dag denne uka, så jeg håper jeg slipper det neste uke.


Ukens selvskrevne dikt
Hvorfor kan ikke tankene mine forlate deg?
Hvorfor ofre deg en eneste tanke, da du aldri tenker på meg?
Eller gjør du?
Hvorfor fundere mer på deg, da jeg ikke vil ha deg tilbake?
Eller vil jeg?
Hvorfor såret du meg, løy for meg, behandlet meg som dritt?
Jeg krøp for deg, ydmyket meg, tagg og ba på mine knær.
Hvorfor lot du som ingenting?
Jeg fortjente bedre.
Hvorfor ødela du livet mitt?
Hvorfor behandlet du meg som dritt, da jeg elsket deg?
Legg merke til det... Jeg skrev elsket...



1 kommentar:

  1. Även om jag inte förstod varje ord, så förstod jag dock innebörden av dikten. Mycket vacker och sorglig.....
    KRAM/Susie

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...