tirsdag 12. januar 2021

Gems Weekly Photochallenge #2

lamunge sove

Det ble til at jeg kikket litt gjennom arkivet for å finne noen hyggelige sovebilder jeg har tatt. Det er noen som fester seg som gode minner og jeg må leite litt for å finne dem igjen. Ikke alltid like lett å huske hvilket år de forskjellige er tatt. I sommer var jeg så heldig å være sauepasser på en gård i nærheten. Etter at dyrene hadde fått stellet sitt, så ble det en runde med fotoapparatet. Dette bildet av en sovende lamunge sier sitt. Ingen dyr som ikke har det godt og ikke føler seg trygg kan sove på denne måten.

verandakos sove cocker spaniel

På sommer'n har jeg mange timer på verandaen i solnedgangen eller i skyggen midt på dagen. Etter en aktiv stund er det godt å slappe av for liten og stor. Ronja setter alltid stor pris på å kunne kose seg på fanget.

sove pus katt

Ukens ord er Sova

Takk til Susanne som har denne fotoutfordringen gjennom året.  I år er det verb, så det er forhåpentligvis enklere i det minste. Man skal jo oversette de fra svensk før en har en viss ide om hva en skal poste bilde av.

15 kommentarer:

  1. Å så koselige bilder det her var... Litt Farmenstemning..hehe.. men uten intrigene.. Da håper jeg du sover godt til natta..men før det ha en fin kveld <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff tenk om jeg skulle hatt alle de intrigene i det daglige...

      Slett
  2. Wonderful cuddle photos. The black cat is so wonderfully relaxing.

    SvarSlett
  3. Så fina bilder! Undrar om det var din man som tog bilden med Ronja. Den är helt klart min favo:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er min yngste datter som har tatt bildet

      Slett
  4. Såå mysiga bilder till veckans ord!

    SvarSlett
  5. Riktigt mysiga bilder! Så gott alla sover.

    SvarSlett
  6. Väldigt rogivande och mysiga bilder som gör mig trött och önskar att jag fick lägga mig och sova en stund.

    SvarSlett
  7. Goa bilder från din fina sommar!

    SvarSlett
  8. Vilken underbar bild på lammet!

    SvarSlett
  9. Första gången jag ser en sovande lammunge - kul! Det måste vara väldigt skönt att kunna ta sig en liten lur med en mjuk och varm hund i famnen.
    Ingrid

    SvarSlett
  10. Riktigt fina och rogivande bilder till veckans temaord. Och det sovande lammet är så sött.

    SvarSlett
  11. Djur ser så mysiga ut när dom sover, fina bilder.

    SvarSlett
  12. Åhh vilka mysiga bilder på sova :) Tack för att du är med KRAM

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...