onsdag 13. januar 2021

Blåtimen

 blåtimen

Jeg er ikke vaksinemotstander, men heller litt vaksine skeptiker, Jeg er skeptisk på generelt grunnlag og tilføre kroppen medikamenter den ikke trenger. De hodepinetablettene jeg spiser i løpet av et år kan jeg vel telle på en hånd. Kjerringtanker hadde et innlegg her om dagen på bloggen sin om dette hysteriet om hvem som skal ha denne vaksinen og ikke minst når.

blåtimen

"Denne vaksinen er blitt utviklet raskt, mye raskere enn andre vaksiner. Den er fremstilt på en ny måte, virker annerledes enn andre vaksiner, og er ikke tilstrekkelig utprøvd til at man kan være helt sikker på langtidsbivirkningene Det er all grunn til å være skeptisk" svarte helsearbeideren når jeg kommenterte at denne vaksinen har jeg lite til overs for. Jeg stiller meg slett ikke først i køen i alle fall. Vi kan potensielt få en verden som er syk og ikke arbeidsdyktig om endel år om denne vaksinen slår feil. 

blåtimen

Jeg er for vaksiner i den grad de er godt dokumentert og har en hensikt som gagner befolkningen mot dødelige sykdommer. Dette viruset vi har nå er ikke veldig dødelig og kun et fåtall blir skikkelig kleine. Jeg er ikke helt på nivået til en viss trimmdronning, men jeg er ikke redd for å bli smittet. Som det sto i VG i går, vanligvis så dør det 900 stykker i året av vanlig influensa, i år har ikke influensasesongen startet ennå. Det vil si at de ikke har noe grunnlag for å utvikle neste høsts influensavaksine. De har ingen stamme å ta utgangspunkt i.

blåtimen

Jeg har vaksinert meg mot bl.a. stivkrampe og det vanlige "barnevaksinasjonsprogrammet", men å vaksinere meg mot litt forkjølelse har jeg aldri gjort. Jeg er ikke i overkant reinslig og tror på et normalt oppbygd smittevern. Tror ikke all antiback er særlig helsemessig sunt for kroppen. Man må bygge opp litt motstand selv.


Det er lov å tenke selv, man trenger ikke følge strømmen, det er lov å ta et standpunkt på egenhånd. Ta egne vurderinger. Det er alt for mange som har havnet litt i annen retning enn de har tenkt seg eller følt seg komfortable med ved å høre på "alle andre".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...