tirsdag 26. januar 2021

Gems Weekly Photochallenge #4

 lykt bok lese

Jeg liker godt å lese, ikke bare en sjanger, men litt variasjon. Jeg liker alt fra krim til dokumntar, romantikk og drama til bøker som virkelig fester seg lenge etterpå. Det er veldig sjelden jeg leser en bok to ganger, da må det ha gått så lang tid i mellom at jeg ikke husker hva boka handler om, 

veranda lese kveldskos kveldsstemning

Det beste jeg veit er å sitte på verdandaen i solnedgangen og lese til det blir mørkt. Ja så mørkt som sommernatten tillater at det blir. Når det blir høst og vinter liker jeg best å ligge i badekaret og lese. Er boka virkelig bra så leser jeg litt på senga før jeg skal sove. Så langt kan jeg tipse om 97 bøker som jeg har lest.

Ukens ord er Läsa


Takk til Susanne som har denne fotoutfordringen gjennom året. I år er det verb. Man skal jo oversette de fra svensk før en har en viss ide om hva en skal poste bilde av. Jeg synes jeg klarer meg ganske greit jeg.

15 kommentarer:

  1. Nydelige bilder fra koselige stunder.
    Jeg kan lese böker om igen, gjerne en tid etter förste gangen, da utvider seg opplevelsen for det meste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig sjelden jeg leser ei bok to ganger. Jeg kan se film mange ganger, men akkurat bok holder liksom med en gang.

      Slett
  2. Jeg er også glad i å lese bøker, men jeg leser ofte bøker på nytt. Jeg liker best biografier og historie, og leser mye bøker.

    SvarSlett
  3. Biografier og dokumentarer som en kan lære litt av er interessante.

    SvarSlett
  4. Vackra bilder som fina illustrationer till din text. Jag läser också en hel del men det kan gå i perioder. Ofta har jag en fysisk bok jag läser och en annan som jag lyssnar på .Men de får vara olika så jag inte blandar ihop handlingen i dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne tatt et kapittel fra samme bok annen hver gang ;)

      Slett
  5. Har har vi lika:-) Det bästa jag vet är att sitta ute på balkongen under sommarnätterna och läsa en bok. Det är lyx det:-)
    De enda böckerna jag läst två och även tre gånger är Harry Potter serien. Annars händer det nästan aldrig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er det ikke kos å kunne se sommernatten senke seg når man sitter ute...

      Slett
  6. Läsning är härligt ... både på verandan och i sängen innan man ska sova. Om jag hade ett badkar skulle jag gärna läsa där också :)
    Jag läser sällan en bok flera gånger ... men om, då måste det ha gått många år :)

    SvarSlett
  7. Så vackra bilder du visar! Jag tycker också om att läsa och nu i Coronatider har jag gott om tid att ta fram någon av mina böcker. Jag har ett par stycken på gång samtidigt så att jag kan välja efter sinnesstämning.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  8. Så mysigt! Jag har alltid läst många böcker men nu blir det mest att jag lyssnar på dem.
    Ha det bäst!

    SvarSlett
  9. Sitta ute i Uugen (mitt paradis) med en bra ljudbok, fågelsång och handarbete..... Det är livskvalitet

    SvarSlett
  10. Så härliga bilder och jag gillar också att sitta på balkongen och läsa men nu är det lite för kallt för det.

    SvarSlett
  11. Underbara bilder och visst är det underbart att sitta på verandan och läsa så avslappnande.
    Kram

    SvarSlett
  12. Heisann, å lese i badekaret var nytt eller er det jeg som ikke er opplyst nok? Tenk så mange liv vi lever gjennom bøker, helt fantastisk!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...