tirsdag 23. august 2022

Minnested 22. juli

minnested utøya

Minnestedet for de som ble skutt og såret 11. juli 2011

Minnested utøya

 Sist jeg stoppet her var ikke Minnestedet åpnet for allmenheten ennå. Siden jeg kjørte forbi hjem fra Bygdøy så fant jeg ut at jeg skulle svinge innom for å se hvordan det hadde blitt.

minnested utøya

Det var en god del folk der. Men jeg fant ingen informasjon om hvermansen kan komme ut på øya. 

minnested utøya

Det var blitt et fint minnested, men selve utformingen minner en del om skulpturen som står på Kistefoss med speil og fontener,

minnested utøya

Fra en kunstners ståsted er de nok totalt forskjellige

minnested utøya

Båten kom kjørende fra Utøya og la til uten noen mennesker. Ja ventet den på noen? Var det noe arrangement på øya? Kan jeg bare ta meg en tur? Ikke noe informasjon om noe, noe steder på kaia der.

minnested utøya

Hver død har sin søyle med navnet sitt og alder.

minnested utøya

Hvil i fred

11 kommentarer:

  1. Vilket fint monument för att minnas alla. Det känns som om det hände alldeles nyss men det var alltså så länge sedan.

    SvarSlett
  2. That is a beautiful, beautiful memorial.

    SvarSlett
  3. Det var jo så mye diskusjon om hvordan det skulle bli der, men det var jo blitt veldig fint der. Litt dumt at det er så lite info om den ferja da.

    SvarSlett
  4. Memorial sites are so necessary throughout our world.

    SvarSlett
  5. Det knyter sig i halsen och tårarna är nära. Såå tragiskt och onödigt.

    SvarSlett
  6. The place has been designed beautifully. Lovely memorial.

    SvarSlett
  7. It is a beautiful memorial to the people who lost their lives. It seems impossible that it happened 11 years ago.

    SvarSlett
  8. It's beautiful. Seems like this happened yesterday.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  9. My heart goes out to you and your country. I'm glad they had a memorial park for the victims.

    SvarSlett
  10. It is indeed a beautiful memorial.
    So sad for the lives that were lost.
    Gorgeous photos, Lillian.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...