onsdag 31. august 2022

Stolpejakt på Tangen

 stolpejakt vikersund

Jeg har rekt mye denne ferien. Jeg og Ingun har gått noen tuer og hun har vært skikkelig ivrig på Stolpejakten. Jeg har ikke noe håp om å ta igjen henne, for jeg har ikke vært på stolpejakt siden jeg hadde runden på Maura når jeg kjørte Patran til Gardermoen.

stolpejakt vikersund

Ingun mente det var på høy tid at jeg kom igang igjen, så vi dro av gårde en ettermiddag til Vikersund for å ta noen ingen av oss hadde tatt tidligere. Vi hadde begge tatt runden i hoppbakken fra før, ikke samtidig, men hver for oss.

stolpejakt vikersund

Vi var vel ikke særlig imponert over turområdet eller hvor disse stolpene var plassert, men nå hadde vi da tatt dem da. Statistikken øker og høsten er lang.

stolpejakt vikersund

Det bugnet av blåbær der, så det var litt rart at ingen hadde plukket dem når de var så nære bebyggelse. Vi stoppet og spiste noen håndfuller.

stolpejakt vikersund

Det var kanskje enklere om du var lokalkjent, men vi fant ikke noe system i disse stiene, så vi krysset litt fram og tilbake for å få med oss alle stolpene.

stolpejakt vikersund

Mange av stolpene sammenfalt med orienteringsposter.

stolpejakt vikersund

Vi gikk helt nede ved fjorden flere steder så hundene fikk det drikke de trengte.

stolpejakt vikersund

Det ble skikkelig varmt etterhvert og svetten rant både i panna og på ryggen.

stolpejakt vikersund

I fjor hadde jeg 173 stolper mener jeg å huske, så får jeg se hvor mange jeg ender opp med i år.

Vstolpejakt vikersund

Dobbeltsjekking av kartet så vi hadde fått med oss alle stolpene, før vi fant bilen. Det er så dumt å måtte dra tilbake for en enslig stolpe.

stolpejakt vikersund






3 kommentarer:

  1. Jag har inte letat stolpar sedan slutet av juni men då hade jag hittat 291 st. 227 i mina hemtrakter och resten när jag var på resa söderut. Det blir nog inget mer letande i år, om jag inte åker ner till sonen och vi letar tillsammans i hans stad. Kul att ni hittade ett gäng stolpar och en skön promenad fick ni också :D

    SvarSlett
  2. Det er jo en fin motivasjon for å komme seg ut i naturen med en sånn stolpejakt. Blåbærene så lekre ut.

    SvarSlett
  3. That looks like a fun pole hunt. I just can't get over the absolute beauty of your area.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...