onsdag 24. august 2022

På vei hjem fra Bygdøy

 softice

Etter museumsturen hadde jeg lyst på is, så jeg stoppet på Garntangen for å sette meg nede ved Steinsfjorden og spise softice.

steinsfjorden

Når gradestokken i bilen viser 31+ da er det helt greit med litt luft. Og ved fjorden blåste det såpass at det gikk ann å sitte i sola og spise isen.

and

Det var veldig tydelig at endene pleide å få noe av de som sitter der å spiser. Kanskje softice ikke er favoritten.

knoppsvane svanefamilie

Svanefamilien øynet nok håp om mat når endene gikk opp på land.

svanefamilie knoppsvane

Jeg hadde trodd svaneungene hadde vært større så seint på sommeren.

svanefamilie knoppsvane

Men de er vel store nok til å klare seg gjennom den kommende vinteren.

svanefamilie knoppsvane

Nydelige nøster som dukket opp helt uventet.

svanefamilie knoppsvane

Foreldrene fordeler ungene mellom seg. Det er alltid en som svømmer bakerst.

svanefamilie knoppsvane

Alle ungene pusset fjærene sine mens de svømte rund.

svanefamilie knoppsvane

Svaneunger her en nydelig farge, synd de ikke er sånn som voksne.

svanefamilie knoppsvane

Da de skjønte at jeg ikke hadde noe til dem svømte de videre.

svanefamilie knoppsvane

Den ene sjekket om det kanskje kunne vanke noe.

svanefamilie knoppsvane

Så gjelds det å få orden i rekkene igjen.

svanefamilie knoppsvane


4 kommentarer:

  1. Svaner er så vakre å se på, og jeg er enig i at den brune fargen på ungene er så fin.

    SvarSlett
  2. Den mjukglassen såg riktigt god ut och platsen du satt på var helt perfekt för en glasspaus i solsken. Vilken tur du hade att hela familjen svan kom förbi. Väldigt fina sommarbilder.

    SvarSlett
  3. Love the lake views and the residents too!

    SvarSlett
  4. Your ice cream makes me drool. Beautiful lake and swans. They are hoping for some food from you.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...