fredag 7. oktober 2022

Langs livets landevei

livets landevei

Sånn ser det ut hjemme hos meg om jeg tar meg en tur langs landeveien. Ja man kan ikke bare løpe rundt i fjellet og nyte høstfargene, når de finnes rett utenfor døra også.

livets landevei

Det er bare å nyte når livets landevei ser slik ut, det er nemlig ikke alltid livets landevei er så flat og rett fram som her. Vi har vel alle hatt en landevei til tider som har både inneholdt humper og dumper, til tider litt løse veikanter og noen vaklevorne hengebruer. Akkurat nå ser min landevei slik ut. Solfylt, flat og idyllisk...

katt pus ksttepus pusekatt

Ble du letta nå som jeg var ferdig med alle bildene fra forrige helgs fjelltur. Nå står ei ny helg for tur og turer skal det bli. Denne uka som har gått har jeg vel ikke gjort noe fryktelig spennende. På mandag var det solskinn på ettermiddagen så da testet jeg ut den nye stien de har laget elvelangs i Hønefoss. De har brukt vanvittig mye penger på noe som egentlig er helt unødvendig spør du meg. Resultatet får du se i morgen, så får du gjøre deg opp din egen mening.

katt pus ksttepus pusekatt

Når du ser bildet av Daisy så skjønner du hvordan været var tirsdag og onsdag etter jobb. Jupp noe regnvær, ikke sånn at det bøttet ned, men nok ruskevær til å foretrekke sofakos. Onsdag kveld kom det vindvær og ei skikkelig regnskur så det trommet på taket.

katt pus ksttepus pusekatt

I går var jeg og Kjersti på Røsholmstranda med fotoapparat på en gåtur etter jobb og middag. Bare å nyte når det faktisk er utevær og høst. Nei hvorfor skal jeg sitte hjemme i sofaen når det er så mye å finne på ute? Søndag skal jeg møte Inger Synøve i Bjørneparken på Flå.

katt pus ksttepus pusekatt

Bella synes det blir varmt når Lurven kommer å legger seg i senga med henne. Men han veit nå å nyte livet når han får hundesenga aleine.

katt pus ksttepus pusekatt

Når Oliver skjønner at jeg skal legge meg, gjør han seg også klar til å være med på badet til kvelds.

katt pus ksttepus pusekatt

Så han får litt vann i vasken mens jeg kler av meg, når jeg har pusset tennene. Så gjenstår det bare å ønske dere en flott helg og håper at dere finner på noe spennende også. 

Jeg skal nyte helga i alle fall!


5 kommentarer:

  1. Love your fall colors. Beautiful.

    Aw on your furbabes. So precious.

    I'm going to enjoy my weekend too. No construction going on and I get to see my granddaughter on Sunday.

    Thank you for joining the Feline Friday Blog Hop.

    Have a purrfect Feline Friday and weekend, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Härligt att din väg är så fin nu och jag hoppas det fortsätter så :D Jag ska också njuta av helgen oavsett hur vädret blir eller om jag kommer ut på någon lite längre tur. Som vanligt så gillar jag att se alla dina fina djurkompisar :D

    SvarSlett
  3. WOW, that road is picture perfect and so are your sweet pups and kitties!

    SvarSlett
  4. Det var en otrolig landsväg som du fångat! Det har varit en del fina färger här också men mycket är fortfarande grönt. Men vinden har slitit ner en hel del av löven, det har blåst ordentligt de sista dagarna.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  5. Så fine bilder både av høstfarger og av alle kattene dine.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...