lørdag 29. oktober 2022

Sommertiden er over

halloween

Den tiden av året, er det ikke det de sier. Det er noen stikkord som kan nevnes, så vet folk akkurat hvem dag du tenker på. Akkurat hvilken tid av året, eller hvilken måned det kan forbindes med. Noen er ekstremt opptatt av visse dager i året. Noen er jule mennesker, noen er bursdagsmennesker og noen har helt dilla på halloween.

måne

Halloween er samme helga som klokkestilling. Forhåpentligvis er det siste gangen vi skal stille klokka vår. Det har det for øvrig gått rykter om lenge, men det ser ut til at EU og andre som skal vedta noe er litt for opptatt med mye annet.  Uansett om du har ei klokke som ikke stiller seg selv, så må du huske å stille den i natt. Det skjer jo ikke så mye om du glemmer å stille den før mandag om det er vekkeklokka di. Du kommer bare en time for tidlig på jobb.

måne

Sånn sett så burde en kanskje bare beholde sommertiden, da kom man tidlig hjem på ettermiddagen da! Desto bedre må man utnytte helgene framover. 

måne

Her i huset er det ikke noe Halloween feiring, jeg liker å spise godteriet mitt selv. Så får jeg satse på at jeg ikke får besøk, veldig lite sannsynlig at det dukker opp noen her på kveldstid. I alle fall unger som tigger godteri.

måne

Når månen var full nå sist, så ble det liksom litt halloween stemning med denne rødlige månen. Noen ganger er månen veldig rød når den sniker seg over åskanten. Jeg har tatt masse bilder i det siste, må jo nyte ettermiddagen som er litt lys fortsatt. Jeg er heldig som slutter klokka tre på jobben, i forhold til de som slutter fem. Men innimellom så er det jo ikke fult så stor fornøyelse å være på jobben sju om morgenen. Men jo seinere en kommer, jo lenger må man jobbe på ettermiddagen.

måne

Rød måne forbindes vel med et gresskar, så da er vel halloween boksen sjekket ut? Ja du fikk vel med deg gårdagens innlegg om de firbeintes parade i fult halloweenkostyme? Om ikke så er det bare å ta en titt nå. Uansett hva du er opphengt i så kos deg i kveld! Det er lørdag!

fullmåne

Fullmånens magi har jeg også skrevet om tidligere

fullmåne

 

3 kommentarer:

  1. Hadde jeg bestemt som nevnt tidligere så hadde det vært sommertid hele tiden. Ikke noe frem og tilbake med klokka, men dessverre så er det EU som bestemmer dette enda vi ikke er medlem en gang...
    Halloween er jeg heller ikke tilhenger av, men jeg får ikke gjort noe med det heller 😉
    Jeg skal kose meg veldig i kveld ja, og nyte at det er lyst helt til 18.30 eller noe rundt der.

    SvarSlett
  2. Those moon shots are super amazing, beautiful!!!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...