mandag 24. oktober 2022

Høstens gleder

 golden retreiver

Selv om vi bare er halvveis i høsten, så føles faktisk vinteren nærmere enn sommeren. Jeg tror det er en stund til snøen kommer her, men man kan aldri vite. Jeg er halvveis i julegavene, en god vane å starte tidlig så en slipper stress i førjulstiden. Da skal man bare kose seg og nyte forberedelsene.

leonberger

Det er blitt litt klinete på jordet i det siste, det har kommet forholdsvis mye regn i det siste. Men hundene storkoser seg når de får løpe og aiere der. Gjerne ha en liten brytekamp og løpe alt de orker.

golden retreiver leonberger

Disse to setter stor pris på hverandre og det er egentlig bare å skygge banen når de setter igang. De er ikke så nøye på om de løper på noe eller ei. Egentlig er de mest opptatt av hverandre og løper deg gjerne ned.

golden retreiver leonberger

Siden det er mandag i dag så bør man vel komme med en ting eller to som gjør meg glad? 

golden retreiver leonberger

Når Merethe kom på fredag hadde hun med seg tre strikkegensere til meg. To har jeg kjøpt garnet til selv og den siste er en som skulle være bursdagsgave. Det hastet ikke når jeg hadde bursdag, for da går det ikke mot ullgenser føre, men nå gjør det det framover. Da har jeg virkelig flotte gensere framover, som jeg skal se om jeg får tatt et bilde eller to med, så du får se hvor flotte de er også.

golden retreiver leonberger

Jeg er glad jeg fikk til en siste fjelltur før det blir skiføre i fjellet. Skiføret i fjellet benytter jeg meg ikke av nemlig. Så nå er det vel et halvt år eller så før jeg skal på skikkelig fjelltur igjen. Regner med at det blir sånn delvis skau tur til helga, for det er spådd mer snø i løpet av uka i fjelltraktene. 

golden retreiver leonberger

Jeg er glad jeg har kommet til en konklusjon om å ikke ha valper på Bella. Sånn som verden er blitt, så har jeg funnet ut at å ha valpekull i vinter ikke er en optimal løsning. Jeg vil være aktiv med de hundene jeg har og heller kjøpe valp om jeg skal ha flere hunder. Det er så alt for mange som har hund som ikke er egnede hundeeiere. Jeg har hatt 13 valpekull så jeg veit hvor mye jobb det er å finne vettuge valpekjøpere og ikke minst all jobben for å ha et kull jeg kan være stolt av å levere fra meg. Det tar mye tid å gi valpene et godt utgangspunkt for å klare verden på egenhånd. 

golden retreiver leonberger

Jeg er glad jeg er fornøyd med livet som det er stort sett bare meg og dyra. Det er mange som undrer seg over at jeg foretrekker meg og mitt. Men jeg får det bekreftet gang på gang, jeg lar meg irritere av andre. Jeg vil ikke ha noe å irritere meg over i mitt eget hjem. Nei der vil jeg senke skuldrene og nyte kvelden. Jeg har pleaset andre andre i alt for mange år. Nå har ungene flyttet hjemmefra og jeg kan rett og slett please meg selv. Rett og slett fordi jeg fortjener det.

golden retreiver leonberger

Jeg kan ikke se noe galt i å prioritere meg selv, jeg tror flere hadde hatt det bedre om de tenker på seg selv og ikke på hva alle andre synes, tror og mener. Mitt liv, jeg bestemmer. Jeg er kanskje mer selvstendig enn alle andre, men så engster jeg meg ikke over alt mulig, eller overtenker ting. Jeg vil ikke ende opp som Stig Johansson "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet." Nei jeg bruker livet dag for dag, og prøver å finne glede i hver dag. Ingen dager er helt svarte fra en våkner til en legger seg og ender med mareritt om natta.

golden retreiver leonberger

Nyt resten av mandagen og lag deg en god tirsdag også...

golden retreiver leonberger



12 kommentarer:

  1. Hundene dine ser ut til å nyte løpeturene i det fri. Ja, det er mange som har dyr, og som ikke skulle hatt det. Jeg synes du gjør et klokt valg, for det er mye jobb med valper.
    Ja, det gjelder å finne noe som gir en glede hver dag.

    SvarSlett
  2. Jag blir också glad av att se Bella och Bailey springa omkring och busa med varandra. Det är härligt att se djur som har det så lyxigt och bra som de har :D Precis som du så är jag väldigt nöjd med att slippa alla krav från andra. Jag saknar fortfarande min man men vill absolut inte börja om med någon annan. Nej fy!!! Jag blir mer och mer självständig och vill inte anpassa mig efter någon annan. Djur orkar jag inte med och då ska man inte ha några. Men jag har ju förmånen att få lite närkontakt med både katter och hundar ibland ändå :D
    Vad skönt att du har kommit fram till ett beslut som känns bra vad gäller valpar. Det är bättre att njuta av de fina hundar du har tillsammans med den flock du har nu. Skulle du ångra dig så har du fler chanser.

    SvarSlett
  3. The dogs are having a wonderful time! I bet you did, too!
    Thanks for sharing at https://image-in-ing.blogspot.com/2022/10/rear-view.html

    SvarSlett
  4. Awww, so precious. Everyone of them. Having a great time too. I'm sure you were smiling from ear to ear too.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week. ♥

    SvarSlett
  5. Oh your dog photos are wonderful and such delightful, handsome and playful dogs ~ Xo

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  6. What lovely photos they look so happy and contented having fun heheh! :-)

    Have a wooftasic week 👍

    SvarSlett
  7. These are great pictures! They are so cute.

    SvarSlett
  8. Not much beats a fun romp with friends and they sure are having some fun!

    SvarSlett
  9. awesome pups- they obviously love each other! Such fun photos! Cheers!

    SvarSlett
  10. Looks like they have a lot of fun together.

    SvarSlett
  11. Your delightful dog photos speak of your devotion to them! I congratulate you

    SvarSlett
  12. You have the same idea of life than I. Instead of happy dogs I have one happy cat, the last one of 4 before I moved into an apartment. It's still unusually warm in Belgium, yesterday we had up to 20° !!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...