tirsdag 1. januar 2019

52 lister for et lykkeligere liv


På slutten av året kjøpte jeg en bok fra Sverige om femti to lister en kunne tenke over for å få et lykkeligere liv. Hver uke fikk du oppgaver du skulle løse for å komme vel i havn med dette prosjektet. Ikke det at jeg var ulykkelig når jeg kjøpte denne boka, men alt sitter mellom ørene og tankens kraft er overraskende på mange måter. Så om en er ærlig med seg selv og følger disse listene tror jeg ting vil bli ennå bedre. Og ikke nok med det, om det ligger her så kan jeg gå tilbake neste år og se om ting har endret seg, eller om ting forblir i sin gamle tralt.


Boka er skrevet av Moorea Seal og hun forteller litt om seg selv i forordet i boken. Hun forteller at hun gjennom hele livet har prioritert mye annet enn egen lykke. Hun er en omsorgperson som  tar hånd om sine nærmeste, ja til og med fremmede.  Hun satte seg høye mål om alt som skulle gjennomføres både hjemme og på jobb. Satte opp lange lister for å få full oversikt. Tilslutt så hun at hennes egen lykke havnet lenger og lenger ned på denne listen over hva som var viktig i livet. Hun tenkte at lykken ville innfinne seg når et mål på listen var oppnådd. Ikke at lykken var et punkt i seg selv på listen.


Lykken kommer ikke automatisk, det er noe en selv må lære seg. Man må trene på samme måte som når en lærer seg andre ting i livet. Husk at det er du og bare du som kan skape din egen lykke. Ta deg tid og tenk over de forskjellige punktene som kommer. Ikke bare hva som gjør deg lykkelig, men også hva som har en negativ innvirkning på livet ditt. Ved årets slutt vil du bli lykkeligere, gladere og mer harmonisk. Er du klar? "Da så, dags att bli lycklig!"


Vil du være med på årets utfordring?
Hver søndag klokka 12 kommer en ny liste, vil du være med på denne utfordringen og skape deg et lykkeligere liv?  Forhåpentligvis blir listene like godt gjennomtenkt alle som en. Nytt år, så 2019 har jeg skikkelig trua på! Vil du være med så skriv en kommentar i kommentarfeltet, så lager jeg en liste med link til din blogg, så jeg får samlet alle som er med gjennom året. Andre som er med kan bruke #52happylists på instagram, så kan du se hva andre deler av livet sitt. 

1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...