torsdag 20. februar 2020

Helgas sysler


Nå har det blitt mange bilder igjen, for i helga var jeg og Bella på bytur for å fotografere fuglene ved Gladtvedt brygge. Denne gangen var vi heldige, det var både ender og svaner der. Til og med to svaneunger.


Det er noe sjarmerende ved sånne svaneunger, iløpet av sommeren blir det kanskje en hvit svane som svømmer rundt og finner seg et vinteropphold.


Det ble nesten tre hundre bilder, så de blir nok ikke ferdige med det første regner jeg med. Klart det blir mange like når det blir så mange, men jeg er utrolig fornøyd med mange av dem når jeg har sett på dem i etterkant.


Dagene er litt varierende, men jeg skal være sjeleglad når denne uka er over. Da er jentene ferdig med løpetiden sin og tingenes tilstand roer seg for Mounty også. Ronja er i siget også, men henne bryr ikke Mounty seg noe om. Regner meg at Bella drar igang snart, for hun er jo tross alt snart ti måneder.


I går tok jeg mot til meg og sendte ei melding, så får en se om en får noe svar. Kan jo ikke gi opp etter enhver motgang. En gang må en vel være ferdig med duster som krysser veien min? Jeg kan ikke si annet enn at jeg forhåpentligvis har fått min dose med dem. Nå står kremen i kø forhåpentligvis.


I morgen er det helg igjen og Merethe og Marius tar seg en tur for å feire bursdagen til mamma. Jeg får innom og kjøpe en liten ting før jeg drar hjem fra jobb på fredag. Litt usikker ennå på hva jeg skal finne på, men en liten ting må det være. Alltid litt hyggelig når man har bursdag og noen husker på en. At en blir et år eldre trenger en ikke tenke på.


Rart med det der, når en var liten så telte en måneder, uker og dager til en hadde bursdag. Så ble en litt og litt eldre og en var ikke fult så gira på bursdager lenger. Å bli atten var vel den siste bursdagen en gledet seg stort til. For min del begynner det å bli endel år siden nå.


Det første en så fram til var vel å begynne på skolen. Så var det å begynne i storskolen, for å gå på ungdomsskolen. Etter det var det å begynne på videregående skole i Hønefoss. Og vups så var en 18 år og neste steg var å få seg jobb.


Jeg gikk fire år på videregående før jeg fikk samboer og første baby. Da følte en seg voksen husker jeg. Skikkelig voksen med jobb, bil og samboer. Egentlig var en vel ikke særlig voksen, for å være helt ærlig så er jeg vel ikke helt voksen ennå heller.


Husker ei venninne jeg hadde som studerte i Oslo etter videregående og begynte å gå med tørkle i halsen. Knyttet litt sånn på skrå for da så hun mer voksen ut påsto hun. Jeg for min del går vel i samme stilen ennå som det jeg gjorde på videregående. Trives utrolig godt i college genser og olabukse med joggesko på beina.


Så skulle alle ha kort hår og pen sveis, da var de voksne da. Jeg hadde vel forholdsvis kort da jeg konfirmerte meg, men har vel egentlig hele livet spart til langt hår. Klippet det til tider når det begynte å bli slitt og latt det gro i måneder igjen. De siste årene har jeg bare stusset tuppene når de fliser seg, så nå har det blitt forholdsvis langt. For langt til sommeren, for langt hår er veldig varmt.


Men det er ikke til å komme fra at når en har kort hår så kan det ta evigheter på morgenen når en står opp og håret står til alle kanter. Ille er det når en har krøller, for da krøller det seg stort sett gal vei uansett hva man gjør. Jeg har ikke ork til å stå en time foran speilen hver morgen. Litt enklere å bare ta en hårstrikk og ferdig med det.


Jeg kan godt dra på jobb uten sminke jeg. De må ha det ille med seg selv de som ikke tør vise seg for andre uten hele malingstrøket intakt. Har jo hørt om de som må opp en time før den de er gift med så de er klare til han vokner. Tror dem at de blir skilt om de ikke har sminke på seg, nei da er vel ikke mannen mye å samle på heller.


Jeg er meg og de får godta meg som jeg er, ellers kan det være. Nyt torsdagen, så får vi se hva helga bringer! Kanskje det dukker opp en Hot, handsome, handyman...


1 kommentar:

  1. Jag förstår att du är nöjd med dina bilder för de är riktigt fina.
    Lycka till med mailandet. Hoppas du får det svar du vill ha :D
    Jag tänker likadant som du när det gäller smink. Duger jag inte som jag är så kan det kvitta. Det har inte varit något problem och nu bryr jag mig ännu mindre.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...