søndag 9. februar 2020

Ukas oppsummering


Det ble glimt av sol flere ganger denne uka. Til og med hjemme hos meg skinner sola igjen etter å ha vært fraværende siden november. Fredag  hadde jeg halv dag og da dro jeg bare hjem og hentet Bella før vi skulle ta en solskinnstur. Vel vi dro fra sol hjemme til et tåkehav ved Tyrifjorden. Men mange flotte bilder ble det i det minste.


Ukens selvskrevne dikt
En stille morgen.
Ikke en lyd, ikke et vindpust.
Vannflaten ligger speilblank.
Så kommer tåken sigende.
Stille morgentåke som kommer når dagslyset kommer.
Fuglene begynner å kvitre.
De første solstrålene titter over åskammen.
Da høres åretak.
Rolige åretak og en liten båt dukker fram fra tåkehavet.
I båten sitter han og hun.
Han slutter å ro og tar hennes hender. 
De føler en samhørighet de aldri har følt tidligere.
Sakte tar han opp en liten eske.
Åpner den.
To gyldne ringer blinker i morgensolen. 
Sakte glir de inn på hver sin finger.
To lepper møtes i et kyss.
Evigheten forespeiles...


Akkurat nå
Er det avslapping etter en dag i Oslo på Oppdretterseminar med Oslo Hundeskole. Jeg og Kjersti hadde en flott dag med en god foredragsholder i Grefsen flerbrukshall. God lunsj og  god stemning. Helt greit å sitte inne en dag med sur vind og pøsende regnvær ute.

Ukens favorittdag
Det må være fredag som er den beste dagen denne uka. Da ble det fototur med Bella i oppholdsvær og en herlig temperatur.

Ukens irritasjon
Jeg kjenner det går igjen hver måned når det er månedsavslutning. Folk er så trege til å gjøre ting jeg er avhengig av at de er ferdige med før jeg får startet med avstemmingene jeg skal gjøre. For det er jo noen etter meg også som skal ta ut rapporter og oversendt til konsernet i Danmark.

Ukens opptur
En uke og helg uten vasking, siden jeg vasket så nøye sist fredag. Alt som ikke dreier seg om husarbeid er en opptur for min del. Fant en veldig interessant jobb å søke på, så nå er det bare å krysse fingrene og håpe på at det går veien. Jeg fant ei interessant bok på nettet som jeg bestilte meg, samt at jeg shoppet litt på outlet på en bokhandel noen dager tidligere også. Så nå blir det mange bøker å kose seg med når de dumper ned i postkassa etterhvert.

2 kommentarer:

  1. Heisann, pga flyforsinkelser rakk jeg ikke å lenke til innlegget Vak før lenka ble stengt - derfor ble det to innlegg fra meg denne uka., Vak og Rån. Sånn blir det når ting og tang ikke går etter planen ;:OD)

    SvarSlett
  2. En ganska bra vecka verkar det som :) Solen gör mycket för humöret och särskilt när den inte har visat sig på länge. Irritationen förstår jag för när man själv har koll på att allt blir klart i tid är det irriterande när andra sinkar arbetet.
    Lycka till med det sökta arbetet!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...