lørdag 5. september 2020

#9 Godt nok er best


Fotografer det du liker så godt at du tåler å levere middelmådige bilder. Stol på at med tiden vil du bli god, om du bare fortsetter. I dag skal du ta 20 bilder. Ikke tenk på at de må bli bra. Tenk heller at de gode kan bli dårlige.


Nei middelmådig er ikke noe jeg går for. De behøver ikke å bli knallbra, men så dårlig som middelmådig det går jeg ikke for.


Bildene er tatt når jeg og Patran var for å kikke etter kuene, men måtte gå med kraftforbøtta forbi innhegningen som sauene gikk. 


Sauer løper ikke mer enn nødvendig, men når det er mat om å gjøre, da setter de avgårde og breker.


De løper forholdsvis raskt og de blåser i om lammet sitt klarer å holde følge eller ei.


Jo lenger etter lammene blir desto mer breker dem.


I løpet av sekunder har jungeltelegrafen nådd ytterpunktene på jordet og alle sauene er en bølgende hvit masse.


De både hopper og spretter alle sammen.


De regner ikke med å få store mengder så derfor gjelder det å være først ute for å få mest mulig. Patran klarte ikke å gå forbi, for "stakkars, de har jo lyst på"...


Lamma har fått skikkelig med pels iløpet av sommeren.


Men maten var til storfe og ikke slike små... men de klarer vel å tygge den?


Sauene fulgte med oss så langt vi gikk langs gjerdet, og da stoppet de å så langt etter oss.


Lammene skottet lengselsfullt bor på bøtta


Patran prøvde å kjøpeslå med en neve kraftfor, mot at hun fikk skinnet når den døde. Jeg vet ikke om de fikk "closa" den avtalen


Men iveren etter å forsyne seg var til stede.


Dermed ble det litt håndforing på noen av dem, før vi gikk inn igjen med bøttene. Kuene så vi nemlig ikke noe til denne gangen.


Sauene syntes hun var skikkelig kip på utdelingen sin.


Men en liten smaksprøve fikk de nærmeste.


Noen få var i sin egen verden og hadde ikke fått med seg at det var kraftfor i nærheten, eller så foretrakk de graset på jordet.


Blir nok ikke siste gangen de får besøk.

1 kommentar:

  1. Hei
    Sauer er OK dyr :) Jeg er glad i foto, men regner meg selv som en amatør. Takk for det du skriver, det er viktig at vi ikke skal være perfekte i alt.
    Vivi

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...