torsdag 3. september 2020

Dager med blå himmel

 

En romantisk og hjerteskjærende fortelling om ferden mot og gjennom tragedien, og veien videre.

Jeg satt bare her. På rekkverket. Jeg kom ikke opp hit for å ... du vet. Hoppe. 

Jeg har et spørsmål til deg. Tror du det finnes noe sånt som en perfekt dag?

Hva?

En perfekt dag. Fra begynnelse til slutt. Der det ikke skjer noe forferdelig eller trist eller middelmådig. Tror du det er mulig?

Jeg vet ikke.

Har du noen gang opplevd det?

Nei.

Ikke jeg heller, men jeg håper fremdeles.

Takk skal du ha Theodore Finch. For at du reddet meg. Hvis du forteller dette til noen, dreper jeg deg.

Boka var veldig fin, men jeg hadde trodd at slutten hadde kommet mer midt i boka. Mange tanker rundt selvmord som var ispedt fakta på en humoristisk måte. Kan nok være noen unge som får noen ideer her om de er på det stadiet i livet. Men er de det, så er det kanskje ikke slike bøker de leser. Absolutt verdt å lese om du kommer over boka.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...